سه‌شنبه، دی ۱۴

شگفت انگیزترین عکس‌های 2010




تصویر جالب آلودگی نفتی خلیج مکزیک از نمای نزدیک.


دل و روده‌های رها شده گاو‌ها در یک از کشتارگاه‌های غیرقانونی «گادابجی» در نیجریه، جایی که گاو های مرده خریداری شده و گوشتشان پخته و به نیجریه فرستاده می شود.


بازماندگان زلزله تبت، جسد یک کودک را به آتش می‌اندازد.


پناهگاه موقت یک زلزله زده هائیتی در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری که با چوب تخت خواب و کمد ساخته شده و با کمک برق ساختمان ریاست جمهوری از تلوزیون هم استفاده می کند.


شاخ گاو خشمگین در دهان ماتادور اسپانیایی؛ برای نجات جان این گاو باز به سرعت گاو را کشتند و وی را به بیمارستان انتقال دادند. گاو باز بعد از 2 بار عمل جراحی توانست زنده بماند.


دستگیری عامل انتحاری با 60 کیلوگرم مواد منفجره در کراچی پاکستان.


نقاشی دیواری ارتش ناتو در موسی قلعه افغانستان در کنار نوشته های دیواری نظامیان طالبان. این منطقه در سال 2007 در تصرف نظامیان امریکایی بود و نقاشی های سربازان امریکایی مربوط به آن زمان است. در جریان عملیان هلمند این محل از طالبان پس گرفته شد.


هجوم مگس ها به صورت کودک بازمانده از سیل پاکستان.


شعبه مک دونالد برای سربازان امریکایی در پایگاه هوایی علی السالم کویت.


پاپ بندیکت شانزدهم در حال تماشای فیلم سینمایی پیوس دوازدهم درباره ماجرای نقشه هیتلر برای ربودن پاپ در واتیکان است.


استفاده از خر برای رساندن صندوق های رای به مناطق صعب العبور افغانستان.


خشکسالی بیسابقه در «لولیانگ» چین و بیرون زدن چشم های یک ماهی از میان خاک ترک خورده رود «لولیانگ».


جسد پلیکان در ساحل نفتی راکون امریکا؛ تا پیش از نشت نفت به خلیج مکزیک 60000 پلیکان در این منطقه بود اما کمتر پلیکانی از این حادثه زیست محیطی جان سالم به در برد.


زیردریایی 33 متری که قاچاقچیان مواد مخدر در افریقا برای قاچاق ساخته اند؛ این زیر دریایی در مرز کلمبیا کشف شد.


باراک اوباما پس از شروع بارش باران در هنگام سخنرانی یادبود آبراهام لینکلن به اصرار تماشاگران سخنرانی را نیمه کاره رها کرد.

40 افزونه کروم که لذت وبگردی را به ارمغان میاورند.


همانطور که میدانید گوگل کروم سریعترین مرورگر حال حاضر جهان است و این در حالی است که با طراحی ساده اما تکنولوژی پیشرفته،توانسته مرور صفحات وب را سریعتر،امن تر و آسان تر کند.در اینجا،۴۰افزونه ی این مرورگر محبوب معرفی میشود و وب مستران و دیگر کاربران قادر خواهند بود تا بازده مرورگر خود را با نصب انها،بالا ببرند.پیشنهاد میکنم،به هیچ وجه از انها چشم پوشی نکنید!



۱) Google Mail Checker Plus
این افزونه،تعداد ایمیل ها(نامه برفی) های ناخوانده در جی میل یا دیگر برنامه های گوگل را نشان میدهد.دیگر از هیچ یک از ایمیل های جدیدتان غافل نخواهید ماند.
۲) Google Translate
این افزونه مفید،دکمه ای را در نوار ابزار مرورگر اضافه میکند که با کلیک کردن بر روی ان،صفحه ی وب مورد نظر برای شما ترجمه میشود.

۳)Xmarks Bookmarks Sync
با این افزونه،از نشانک ها(bookmark) و تب های مرورگر میتوانید بک آپ بگیرید و یا آنها را با کامپیوتر ها و یا مروگر های دیگر همگام سازی کنید!
۴)Feedly
این افزونه،شما را قادر میسازد تا منابع مورد علاقه خود را در اینترنت ساماندهی کنید.راهی سریع و بروز برای خواندن و یا به اشتراک گذاشتن مطالب مورد علاقه خود در اینترنت.
از اینجا دانلود کنید.
۵)Goo.Gl Url Shortener
آیا از آدرس طولانی تارنمای خود یا حتی دیگر صفحات وب راضی نیستید؟با این افزونه،آدرس صفحه ی مورد نظر خود را به آدرسی بسیار کوتاه تبدیل کنید.
از اینجا دانلود کنید.
۶)Speed Tracer
این افزونه،به شما کمک می کند تا مشکلات کارایی صفحات اینترنت(سرعت،…) را شناسایی و برطرف کنید.
از اینجا دانلود کنید.
۷)Resolution Test
افزونه ای برای چشیدن مزه رزولوشن های مختلف برای هر صفحه ی وب.حتی میتوانید رزولوشن کنونی مانیتور خود را هم مشاهده کنید!
از اینجا دانلود کنید.
۸)SEO Status Pagerank/Alexa Toolbat
با این افزونه،رتبه ی گوگل و الکسای هر صفحه ی وبی را در مشتان خود داشته باشید!
از اینجا دانلود کنید.
۹)Google Similar Pages Beta
این افزونه لیستی از وب سایت های مشابه با وب سایتی که در حال حاضر از آن دیدن میکنید را به شما نشان میدهد.واقعا قابلیت جالبی است و میتواند وقت شما را برایتان بخرد!
از اینجا دانلود کنید.
۱۰)Official Picnic Extension
این افزونه ی قدرتمند،قادر است تا به شما امکان ویرایش تصاویر را درست در حال مرور صفحات را بدهد.
از اینجا دانلود کنید.
۱۱)LastPass
به طور حتم،شما هم lastpass رو میشناسید.نرم افزار رایگان نگهداری از کلمه های عبور.دیگر با داشتن این افزونه خیالتان از بابت فراموش کردن پسورد ها راحت خواهد شد.وقتی شما در حال وارد شدن به حساب های کاربری تان هستید،با وارد کردن رمز عبور ، این افزونه از شما در مورد نگهداری پسورد این حساب از شما سوال میکند.اگر شما آن را تایید کنید،دفعات دیگر نیازی به وارد کردن پسورد برای ان حساب نیست و این افزونه به طور اتوماتیک ان را برایتان وارد میکند!
از اینجا دانلود کنید.
۱۲)Web Developer
کاربرد این افزونه،قاعدتاً از نامش پیداست!افزونه ای خوراک توسعه دهندگان وب!با کلیک کردن بر روی دکمه ی ان در نوار ابزار ،به دنیای گسترده ی توسعه وب دسترسی پیدا خواهید کرد.
از اینجا دانلود کنید.
۱۳)MeasureLt
متر کنید!البته این نکته در صفحات وب،به “پیکسل کنید”،تغییر پیدا میکند!البته درستی این نکته رو باید جستجو کرد!ا این افزونه،خط کشی را به شما ارائه میکند که هر یک از عناصر صفحه وب رو اندازه گیری میتوانید کنید!
از اینجا دانلود کنید.
۱۴)Too Many Tabs
این افزونه دست راست شما در مدیریت تب های باز شده در کروم است!
از اینجا دانلود کنید.
۱۵)Google Dictionary
با نصب این افزونه،فرهنگ لغت را در دستان خود حس کنید!با یک کلیک بر روی آیکن این دیکشنری،کلمه را وارد و سپس معانی زیادی را به انگلیسی دریافت کنید.گوگل شاهکاره!
از اینجا دانلود کنید.
۱۶)Google Reader Notifier
آیا مشترک فید یا همان خوراک سایت های بسیاری شده اید و امکان چک کردن گوگل ریدر خودتونو هر روز ندارید؟پس با نصب این افزونه،تعداد مطالب ناخوانده از سایت های مورد علاقه تان را در گوگل ریدر ببینید!
از اینجا دانلود کنید.
۱۷)AdBlock
این افزونه،کاری مشابه با افزونه ی NoScript در فایرفاکس را برایتان انجام میدهد تا از شر تبلیغات اینترنتی در وب سایت ها و وبلاگ ها خلاص شوید و از هجوم بسیاری از آلودگی های اینترنتی جلوگیری کنید.در نتیجه،سرعت لود شدن صفحات وب هم بطور چشمگیری افزایش خواهد یافت.البته نسخه فایرفاکس ان هم موحود است!
برای کروم از اینجا دانلود کنید. برای فایرفاکس از اینجا دانلود کنید.
۱۸)Twitter Bar
آیا حال وارد شدن به توییتر و سپس توییت کردن برای هر یک از مطالب مورد علاقه تان را ندارید؟این،کاری کاملا شبیه به افزونه ی shareaholic (که با آن آشنا خواهید شد)انجام میدهد و اگر از مطلبی خوشتان آمد و خواستید ان را به سرعت توییت کنید،این افزونه مستقیما این کار را خواهد کرد.به این صورت که عنوان صفحه و آدرس ان به صورت اتوماتیک در پنجره توییت،وارد میشوند!به همین سادگی!
از اینجا دانلود کنید.
۱۹)Facebook
این افزونه،شما را با یک کلیک قادر به دیدن اخبار و مطالب صفحه (wall) فیسبوک خود میکند.
از اینجا دانلود کنید.
۲۰)shareaholic
مطالب جالب و مورد علاقه تان را به سرعت در بین شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید!از قابلیت های جالب این افزونه میتوان به پشتیبانی از تقریبا تمام سرویس های به اشتراک گذاری فایل اشاره کرد.من شخصاً یکی از طرفداران بی چون و چرای این افزونه هستم!به شما هم پیشنهاد میکنم آنرا نصب کنید!
از اینجا دانلود کنید.
۲۱)Chromed bird
این افزونه که برای توییتر است،میانبری برای دنبال کردن دوستان و توییت کردن در توییتر است!آن را از دست ندهید!
از اینجا دانلود کنید.
۲۲)Lorem Lipusm Generator
این افزونه ی بسیار عالی و در عین حال ساده،در نوار ابزار هر طراح وبی باید دیده شود!هدف از به کار بردن این افزونه این است که شما بتوانید کد های و همچنین حافظه کمتری را در کار خود بکار ببرید و در عین حال،کار خود را با موفقیت به اتمام برسانید!
از اینجا دانلود کنید.
۲۳)ScribeFire
این افزونه ی کامل و بروز به کاربر قابلیت افزودن پست جدید در بلاگ های خود را میدهد.
از اینجا دانلود کنید.
۲۴)Tab Switch Plus
اگر در حین وب گردی،هواستان پرت میشود و ناخوداگاه تب های زیادی را در مرورگر خود باز میکنید،این افزونه مال شماست!با این افزونه،براحتی میان تب های مختلف،سویچ کنید!
از اینجا دانلود کنید.
۲۵)Cooliris
با دریافت این افزونه،از بهترین روش برای نمایش عکس ها در توییتر،فیسبوک،پیکاسا و حتی کامپیوتر شخصی خودتان برخوردار شوید!
از اینجا دانلود کنید.
۲۶)Session Saver
با دریافت این افزونه برای کروم،تمام لینک های تب های باز شده در مروگر را سیو کنید.این یکی از راه های مفید برای وبلاگ نویس هایی هستند که نمی خواهند حتی از یک مطلب جالب هم دریغ کنند!
از اینجا دانلود کنید.
۲۷)Chrome flags
آیا تا به حال دلتان خواسته است تا بدانید سایتی که در حال مرور ان هستید،در کدام کشور قرار دارد؟با این افزونه،پرچم کشور مربوطه به هر وب سایتی را که باز میکنید را خواهید دید!
از اینجا دانلود کنید.
۲۸)Meta SEO Inspector
افزونه ای کارامد برای بررسی ابرداده ها در صفحات وب.کاری که بدون وجود این افزونه یا شبیه به این،در حال مرور انها امکان پذیر نیست.
از اینجا دانلود کنید.
۲۹)Site GEO IP Locator
این افزونه،کاری شبیه به افزونه ی Chrome Flags را انحام میدهد،با این تفاوت که موشکافانه تر و دقیق تر و با توجه به آی پی،محل وب سایت را مشخص میکند.
از اینجا دانلود کنید.
۳۰)Lbrii
اگر از snip tools ویندوز ۷ خوشتان میآید،بهتر است با این افزونه هم آشنا شوید!با این افزونه،از تمام آبجکت ها یا عناصر داخل صفحه وب تکه برداری کنید!فرقی نمی کند که یک یادداشت باشد یا تصویر یا ویدئو یا حتی یک فایل ضمیمه شده و جاسازی شده!
از اینجا دانلود کنید.
۳۱)AdThwart
اگر افزونه AdBlock را نصب کردید،نیازی به نصب این افزونه نیست!چون عملکردی شبیه به آن را دارد!میتوانید با این افزونه،تبلیغات را ببوسید و بگذارید کنار!
از اینجا دانلود کنید.
۳۲)Send From Gmail
با نصب این افزونه،با کلیک بر روی هر ادرس ایمیلی،صفحه ارسال ایمیل جی میلتان باز میشود و میتوانید به ارسال ایمیل با روشی سریع بپردازید!
از اینجا دانلود کنید.
۳۲)SEO Analysis Tool
با این افزونه،هر وب سایتی را که دلتان خواست،می توانید از نظر وضعیت در موتور های جستجو یک برانداز کلی بکنید!
از اینجا دانلود کنید.
۳۳)WebPage ScreenShot
با این افزونه،از وب سایت های دلخواه با فرمت های .PNG یا JPG عکس بگیرید و آنها را ویرایش،چاپ و یا به اشتراک بگذارید!
از اینجا دانلود کنید.
۳۴)RSS Subscription
با این افزونه،از هیچ خوراکی عقب نمانید!این افزونه،اتوماتیک خوراک های داخل وب سایت را شناسایی و به محض شناسایی یک خوراک،آیکون ان را در اختیار شما قرار میدهد تا شما بتوانید از وضعیت مطالب و محتوای آن مطلع بشوید!
از اینجا دانلود کنید.
۳۵)Google Taks/To-Do-List
با این افزونه،کارهای شخصیتان را زمان بندی کنید تا به شما اطلاع داده شود!همچنین Google Taks هم که دیگر نیازی برای تعریف ندارد و برای هر کس مفید است!
از اینجا دانلود کنید.
۳۶)Wordpress Comments Notifier
این افزونه،هنگامی که نظر جدیدی در بلاگ وردپرستان به ثبت رسیده است،به شما اطلاع خواهد داد.
از اینجا دانلود کنید.
۳۷)Clip to Evernotes
تا حالا برایتان اتفاق افتاده است که به نکته ای در اینترنت بربخورید و نیاز به نوت برداری از ان پیدا کرده باشید؟با این افزونه،این کار را به راحتی آب خوردن انجام دهید!
از اینجا دانلود کنید.
۳۸)Snippy
با این افزونه،میتوانید از یک صفحه وب تکه برداری کنید و حتی آن را در Google docs آپپلود هم بکنید!پس دست به کار شوید!
از اینجا دانلود کنید.
۳۹)Instant Image Editor
با این افزونه،در حین گشت و گذار در وب،هر تصویری را که خواستید،میتوانید تغییر سایز دهید!با کلی امکانات پیشرفته!
از اینجا دانلود کنید.
۴۰)Domain Availability Checker
این افزونه،آزاد بودن دامنه ای را برای شما بررسی میکنید!احمقانه است که با داشتن این افزونه در نوار ابزار خود،به طور دستی دامنه ی مورد نظر را چک کرد!!
از اینجا دانلود کنید.
امیدوارم با نصب این افزونه ها،از وبگردی با کروم،بیشتر لذت ببرید!
منبع: Tricks Window

آیا عصر گوگل به پایان خواهد رسید ؟

گوگل یک شرکت بزرگ و طراز اول در دنیای آی تی است . خیلی ها بر این عقیده هستند که این شرکت با استفاده از نو آوری هایی که درمحصولاتش به خرج میدهد خود را یه یک عنصر تمام نشدنی در دنیای اینترنت تبدیل کرده است . خیلی ها هم معتقدند بدون گوگل اینترنت معنایی ندارد و شاید در واقعا درست هم باشد . اگر به شما بگویند که گوگل فردا به طور کل برچیده خواهد شد ، احتمالا سوالات زیر در ذهنتان شکل میگیرد:

اگر گوگل از بین برود ، چه شرکتی جایگزین آن خواهد شد ؟

اصلا چه شرکتی میتوانید این همه خدمات را به صورت رایگان و با کیفیت عالی به ما عرضه کند ؟
یعنی موتور جستجویی خواهد آمد که بتواند مثل گوگل همه سوالات من را به جواب برساند ؟
ای وای ایمیل ها چطور ؟ یعنی جایگزینی برای جیمیل خواهیم داشت ؟
و تعداد زیادی از سوالات دیگر که جواب دادن به آنها واقعا مشکل است .
در واقع جریان از این قرار است که امروزه گوگل با زندگی ما یکی شده است .
جستجو :
قدرتمندترین و سنگین ترین اسلحه گوگل . با همین اسلحه پرقدرت است که خود را بر سر زبان ها انداخته و به کسی اجازه حرف زدن در این عرصه را نمیدهد . وقتی بجای جستجو در اینترنت به دوست خود میگوییم گوگل کن ، این چه معنایی دارد ؟؟؟ یعنی ما گوگل را مساوی با جستجو قرار داده ایم . یعنی گوگل بهترین در جستجوست . یعنی هیچ موتور جستجویی نیست که بتواند جای گوگل را به طور کامل بگیرد .
چرا نمیگوییم یاهو کن و یا بینگ کن ؟؟ این نشان میدهد که این دو موتور جستجو هنوز خیلی راه دارند تا به قدرت افسانه ای گوگل در جستجو برسند .
چرا وقتی در فروم ها کسی میخواهد یک نرم افزار را به دوست خود بدهد و لینک دانلود آن را پیدا نمیکند ، میگوید ” داخل گوگل یه سرچ بزنی پیداش میکنی ” . البته کسی که این جمله را میگوید به صورت فی البداهه جمله ” داخل گوگل جستجو کن ” را به زبان می آورد و هیچگاه در مورد جمله ای که میگوید نیز فکر نمیکند . چون گوگل به معنای جستجو در اینترنت در ذهن او ثبت شده است . مطمئنا هیچگاه نمیگوید داخل بینگ جستجو کن به جز اینکه نفرتی افسانه ای از گوگل داشته باشد .
جستجو تنها کاربرد Google Search نیست . شما میتوانید از داخل همین باکس ساده جستجوی گوگل به انبوه اطلاعات دیگر نیز دسترسی پیدا کنید .
زمان دقیق هر ناکجا آبادی را میتوانید از داخل این باکس ساده بدست آورید .
اطلاعات آب و هوای هر شهری را میتوانید با یک جستجوی ساده بدست بیاورید .
تبدیل واحد های مورد نظر شما با یک کلیک انجام میشود .
این باکس ساده دنیایی است که خودتان باید کشفش کنید .
نقشه :
یکی از سرویس های گوگل که همیشه جذابیت های فراوانی داشته ، نقشه گوگل است . این سرویس شما را به دورافتاده ترین نقاط دنیا نیز میبرد . کافیست نام مکان مورد نظر را به گوگل مپ بدهید و بقیه کار را به گوگل بسپارید . با یک کلیک شما از این سوی دنیا به آن سوی دنیا میروید .
اگر میخواهید به خانه دوستتان بروید ولی نمیدانید دقیقا مسیر از منزل شما تا آنجا چگونه است ، هیچ اشکالی ندارد . گوگل مسیر را برای شما مشخص میکند . فقط شما منزل خود و دوستتان را نشانه گذاری کنید . گوگل کوتاه ترین مسیر را برای شما پیدا خواهد کرد و آن را با کشیدن خطوط به شما نشان خواهد داد ( جهت اطلاع بیشتر از سرویس گوگل مپ میتوانید این مقاله را مطالعه بفرمایید ) .
خیلی خوب بود ، نه ؟! امکانات این سرویس به همیجا ختم نمیشود . میتوانید در خیابان ها نیز به گشت و گذار بپردازید . چطور ؟ با استفاده از Google Street View . این سرویس شما را برای گشت زنی در خیابان های و جادهای یک شهر راهنمایی میکند ، آن هم با نشان دادن تصاویر واقعی !!!
گوگل کروم :
شک نکنید با یک مرورگر بسیار قدرتمند کار میکنید . هر چیزی که از محبوبیت گوگل کم کند ، گوگل کروم جبرانش میکند . تنها مرورگری که از زمان بوجود آمدنش نزول نداشته است و همین طور در حال بالا بردن سهم خود از بازار مرورگرهاست . البته رقبای قدرتمند و قابل احترام دیگری نیز مانند فایرفاکس دارد ولی به هر حال محصول گوگل است و حتما برتری هایی نسبت به سایرین دارد .
یکی از این برتری ها سرعت بالای بارگذاری صفحات است به شکلی که اگر قبلا از مرورگرهای دیگر استفاده کرده باشید با دیدن سرعت بارگذاری صفحات در گوگل کروم قطعا شگفت زده خواهید شد .
تطابق با استانداردهای طراحی و توسعه وب نیز که پایه و اساس گوگل کروم را تشکیل میدهد .
امنیت مناسبی نیز در گوگل کروم برقرار است . افزونه هم که دارد . پس دیگر منتظر چه هستید . از همین سایت های وطنی و یا سایت های بزرگ دانلود برنامه مثل Filehippo و سایرین آخرین نسخه را دریافت کنید .
پست الکترونیکی گوگل ( Gmail ) :
سریعترین ، تمیزترین و امن ترین در مقایسه با سایرین . بهتر از جیمیل سراغ دارید ؟ اگر سراغ دارید لطفا به ما هم بگویید . بنده حدود ۲ سال است از جمیل استفاده میکنم . باور داشته باشید تا به الان فقط ۲ عدد اسپم دریافت کرده ام که آن هم فقط برای یک بار بود و از آن به بعد دیگر هیچگاه اسپمی دریافت نکرده ام . سرعت بارگذاری Inbox هم که فوق العاده بالاست . سیستم ثبت IP هم که دارد و این یعنی امنیت چند برابر برای شما .
اگر از سرویس های پست الکترونیکی واقعا ……. مثل یاهو استفاده میکنید ، همین حالا خود را نجات دهید و با ثبت کردن یک جیمیل برای همیشه راحت و آسوده شوید .
ویدئوی آنلاین ( YouTube ) :
درست است که وبسایت پرطرفدار یوتیوب در کشور ما مسدود است ولی یکی از مناطق حکمرانی گوگل بر دنیای بزرگ اینترنت است . گوگل از طریق تبلیغات در این وبسایت ، هزینه خرید خودش را بدست آورد و این نشان میدهد که این وبسایت تا چه حد شهرت دارد و یکی از نقاط حساس برای درآمدهای گوگل است . البته همانطور که گفتم ما از نعمت وجود این سایت به دلیل برخی مسائل بی بهره هستیم . در این وبسایت هر نوع ویدئویی که بخواهید وجود دارد . از روش نصب ویندوز گرفته تا پاک کردن ویروس ها و ساخت جعبه کمک های اولیه .
گوگل کد ( Google Code ) :
گوگل برنامه نویسان را نیز فراموش نمیکند ولی متاسفانه این سرویس از سوی گوگل بروی کاربران لیست تحریم گوگل ( که متاسفانه کشور ما نیز درون این لیست قرار دارد ) بسته است . ولی هیچ وقت یک ایرانی در بن بست نخواهد ماند و برای رفع محدودیت هایش راهی را پیدا خواهد کرد . شما هم میتوانید از طریق همان روش ها که احتمالا خودتان استاد هستید به داخل وبسایت مربوط به این سرویس رفته و از کدهای بسیار عالی که جود دارد کمال استفاده را ببرید . یادم می آید که قبلا در بر نامه نوشته شده توسط خودم میخواستم قابلیت جستجو در گوگل را نیز پیاده سازی کنم که یک کامپوننت عالی در همین زمینه از داخل این وبسایت پیدا کردم و کارم را به خوبی راه انداخت و من هم تا امروز به روح پدر بزرگوار نویسنده این کامپوننت درود میفرستیم .
نتیجه گیری :
با توجه به موارد گفته شده در بالا به نظر شما آیا به این زودی ها گوگل از صحنه کنار میرود یا خیر ؟
به نظر خودم که گوگل حالا حالا ها با این دنیا کار دارد و قصد کنار رفتن نیز ندارد و اگر شرکتی نیز بخواهد آن را از میدان خارج کند باید خیلی قویتر باشد که این غول بی شاخ و دم را کنار بزند .
این ها تعدادی از پایه های حکومت گوگل بر دنیای اینترنت بودند . فعلا همین مواردی را که به ذهنم رسید نوشتم . میدانم که خیلی از موارد ناگفته ماندند و انشالله در سری های بعدی بیشتر در مورد پایه های حکومتی گوگل صحبت خواهیم کرد .