دوشنبه، بهمن ۴

ساختمان توسعه کد گوگل کروم تغییر کرد






در ۲ سال نخست توسعه کروم، روند توسعه این مرورگر بیشتر بر پایه همکاری بنا شده بود، اما رهبران جدید این پروژه مصمم شده‌اند که مدیریت محکم‌تری روی این مرورگر انجام دهند تا رشد این ابزار سریع‌تر شود. بن گوجر، مهندس ارشد گوگل دیروز در یک نامه همگانی که در پروژه کرومیوم منتشر شد، اعلام کرد: «به جای این‌که همه برنامه‌نویسان از تغییرات بخش‌هایی از برنامه مطلع شوند، حالا تنها گروه صاحبان نرم‌افزار می‌توانند تغییرات را تایید کنند.» گوجر همچنین نوشت: بیشتر روش‌هایی که تاکنون در مورد توسعه کروم به کار گرفته شده، از مدل مهندسی و توسعه گوگل برداشت شده است.او معتقد است مشکل اصلی این است که فایل‌های صاحبان (owners) به مهندسان اجازه می‌دهد که نقاط مختلف کد مرورگر را بررسی کرده و اصلاحات لازم را اعمال کنند. گفتنی است کروم از بنیاد بر مبنای توسعه منبع باز طراحی شده است و از برنامه‌نویسانی خارج از محیط گوگل نیز کمک می‌گیرد، اما همانند لینوکس، آندروید، مای سه کوئل و بسیاری دیگر از پروژه‌های منبع باز این مساله باعث نمی‌شود عده‌ای داوطلب با یکدیگر کار را به صورت تفریح و سرگرمی پیش ببرند.حرکت به سوی سیستم صاحبان فایل باعث شده است توسعه این مرورگر، حرفه‌ای‌تر دنبال شود.هفته گذشته گوگل در بلاگ کرومیوم در این باره نوشت: در بیش از ۲ سال گذشته و از زمان راه‌اندازی پروژه کرومیوم، تعداد کسانی که در این پروژه همکاری کرده‌اند با رشد روز افزون مواجه بوده است. با این گسترش، چالش‌های جدیدی ایجاد شده که تداوم رشد بخش‌های مختلف مرورگر را با مشکل مواجه کرده است.به گفته این مهندس ارشد گوگل ، رهبران تیم‌های مختلف گوگل کروم اعلام کرده بودند که رهگیری تغییرات در این پروژه کم‌کم به یک مشکل تبدیل شده است و هرچه این مرورگر کاربردهای بیشتری پیدا می‌کند، این مساله بیشتر به شرایط بحرانی نزدیک می‌شود.گفتنی است تنها کسانی که حجم عظیمی از وقت خود را برای رشد این مرورگر در اختیار می‌گذارند می‌توانند دسترسی صاحب فایل را داشته باشند.

اس ام اس های جالب

به نام خدايي که هستي را با مرگ، دوستي را بي رنگ، زندگي را با رنگ، عشق را رنگارنگ، رنگين کمان ر هفت رنگ، شاپرک را صد رنگ... و من را دلتنگ دوستان آفريد. اس ام اس دلتنگي جديد

بي فروغ روي ياران زندگي تابنده نيست، دولت بي دوست در جهان تابنده نيست. اس ام اس دوري جديد

بهاي دوست نه به زيبايي اوست نه به دارايي اوست، تنها به وفاي اوست. اس ام اس رفتن

هيچ داني که در اين خلوت بيرنگ سکوت اگر از ياد تو يادي نکنم ميميرم. اس ام اس خداحافظي

باد باشي خاکتم، درخت باشي برگتم، دريا باشي آبتم، هر جا باشي به يادتم. اس ام اس عاشقانه

اتل متل رفاقت، دل به تو کرده عادت، ما هم داريم ارادت، اينه رسم رفاقت!!!. اس ام اس محبت

عاشقانه ترين نگاهم را روي قايقي از يادت نشاندم و پارو زنان سوي تو فرستادم وقتي به ساحل نگاه تو رسيد، تو چشمانت را بستي و قايقم غرق شد. اس ام اس دوستان

هر چند که دلتنگ تر از تنگ بلورم / با کوه غمت سنگتر از سنگ صبورم / يک عمر پشيماني دل بسته بويي است / تنها سر مويي از سر موي تو دارم. سايت اس ام اس دلتنگي

اونايي که ما عاشقشون هستيم هيچوقت از ما دور نميشن! هر روز کنار ما راه ميروند اما ديده نميشوند، شنيده نميشوند و هنوز نزديک و هنوز عاشق... هنوز دلتنگ و خيلي عزيز.... . اس ام اس عاشقونه

اي دوست به خدا دوري تو دشوار است / بي تو از گردش ايام دلم بيزار است / بي تو اي مونس جان، دل ز غمت ميسوزد / دل افسرده من طالب يک ديدار است. اس ام اس دلتنگي و دوري

اين اس ام اس سازمان حقوق دلهاست؛ زود دستا بالا! جرم شما خيلي بالاست! ميدوني چرا؟!!.......... آخه دل من از دوريت مرد. اس ام اس واسه آشتي کردن

آمدم تا مست و مدهوشت کنم اما نشد / عاشقانه تکيه بر دوشت کنم اما نشد / آمدم تا از سر دلتنگي ام گريه تلخي در آغوشت کنم اما نشد / نازنينم ياد تو هرگز نرفت از خاطرم سعي کردم فراموشت کنم اما نشد. اس ام اس واسه دوست شدن

بي شک يادت را در تک تک لحظه هايم نقاشي ميکنم، امروز در گذر رفتنت به آسمان خيره شدم و قدم زنان باران را با غم تجربه کردم،

چشمانم حتي ديگر سوسوي خانه ي همسايه را نيز نمي بييند، من براي بريدن و کندن از آنچه هستم تو را ميخواستم، کاش ميدانستي آسمان نيز برايت مي گريد و من غرق در سکوت شب، تنهايي را تجربه ميکنم.



سلامتي رفيقي که اسم ما گوشه موبايلش خاک ميخوره !

 بايد فراموشت کنم ، چنديست تمرين ميکنم ، من ميتوانم ميشود ، آرام تلقين ميکنم .
کم کم ز يادم ميبري ، کم کم زيادم ميروي ، اين روزگار و رسم اوست
اين جمله را با تلخيش صد بار تمرين ميکنم !

ميشود در آسمان زندگي يک سبد از غنچه هاي ياس داشت
يا که در سوز و گداز شمع عشق
مثل پروانه کمي احساس داشت . . .


خدايا
هرکس به يادم هست به يادش باش
اگر کنارم نيست ، کنارش باش
اگر تنهاست پناهش باش
و اگر غم دارد غمخوارش باش . . .

اشک از دوريست
سکوت از تنهايي
لبخند از مهرباني
پيام دادن از دلتنگي



غم از چشم قشنگت دور باشد
دلت غرق اميد و نور باشد
نبيني روز بد اي بهتر از جان
الهي دشمنت رنجور باشد

فناوری جدید انتقال اطلاعات با سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه

یک شرکت فرانسوی به نام Bluwan فناوری تازه ای موسوم به fibre-through-the-air یا (FTAA) را ابداع کرده که با استفاده از آن سرعت انتقال اطلاعات با استفاده از خطوط فیبرنوری به ۱۰۰ مگابیت در ثانیه می رسد.

http://www.ict-tcm.ir/image/journal/article?img_id=1.14/12/87.image&version=1.0

به گزارش آی تی تک به نقل از تک تری، کارشناسان معتقدند که استفاده از چنین فناوری به کاهش شکاف دیجیتال در جهان کمک شایانی خواهد کرد و استفاده از فیبر نوری را اقتصادی تر و به صرفه تر خواهد نمود.
قرار است فناوری یاد شده در ماه فوریه و در جریان برگزاری کنگره جهانی موبایل در شهر بارسلونای اسپانیا در معرض دید عموم قرار بگیرد.
در شبکه های یاد شده از طیف ۴۲ و ۱۲ گیگاهرتز استفاده خواهد شد تا دیتای مورد نظر کاربران خانگی و تجاری در اختیار آنان قرار بگیرد. فناوری یاد شده به خصوص در نقاط دورافتاده روستایی هم به خوبی قابل استفاده است.
هم اکنون برخی کشورهای اروپایی مذاکرات مقدماتی را برای استفاده از این فناوری با شرکت طراح آن آغاز کرده اند. هزینه ایجاد این خطوط به ازای هر یک متر ۷۰ پوند است که در صورت افزایش تعداد مشترکان این هزینه هم کاهش می یابد.

پرفروش‌ترین کنسول بازی جهان معرفی شد

با پایین آمدن فروش سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای مربوط به کنسول‌های همراه بازی‌های رایانه‌ای، این صنعت جهانی در ماه دسامبر ۲۰۱۰ با کاهش اندک فروش محصولات خود مواجه شد که البته با این وجود، فروش کنسول‌های بازی همچنان افزایش یافت.
http://www.product-reviews.net/wp-content/userimages/2007/08/xbox360wii.jpg
به گزارش آی تی تک به نقل از پی‌سی‌ورلد، در این دوره زمانی شرکت مایکروسافت موفق شد با افزایش فروش مدل‌های جدید Xbox 360 از شرکت نینتندو و کنسول بازی آن موسوم به Wii پیشی بگیرد و عنوان پرفروش‌ترین کنسول بازی جهان را از آن خود کند.
با وجود افزایش قابل‌ملاحظه Xboxهای فروخته شده در دنیا طی دسامبر ۲۰۱۰، در این ماه از مجموع درآمدهای صنعت جهانی بازی‌های رایانه‌ای کاسته شد. در حالی که این صنعت در دسامبر ۲۰۰۹ موفق به کسب درآمد ۱٫۱۷ میلیارد دلاری شده بود، در دسامبر ۲۰۱۰ تنها ۱٫۱۰ میلیارد دلار درآمد را از آن خود کرد.آنیتا فرازیر ” از تحلیلگران مرکز NPD گفت: متاسفانه صنعت جهانی بازی‌های رایانه‌ای در ماه دسامبر با کاهش درآمدهای خود نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد که این جریان به دنبال کاهش محبوبیت نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای مربوط به کنسول‌های بازی قابل‌حمل رخ داد.
وی اعلام کرد که در این دوره زمانی فروش جهانی بخش سخت‌افزار صنعت بازی‌های رایانه‌ای رشد ۳۵ درصدی را پیش‌روی خود دید.فرازیر اعلام کرد که صنعت بازی‌های رایانه‌ای آمریکا در سال ۲۰۱۰ میلادی در مجموع با رشد ۲۱ درصدی درآمدهای خود مواجه شد.

سرویس اسناد گوگل فایل ویدیویی شما را به اشتراک می گذارد

سرویس اسناد گوگل که برای ویرایش و به اشتراک گذاری آنلاین اسناد به کار می رود به تازگی شاهد تحول جدیدی بوده است.

http://www.maximumpc.com/files/u58308/Google_DocsLogo-Abriged.jpg
به گزارش آی تی تک به نقل از پی سی مگ، علاقه‌مندان از این پس می توانند از طریق این سرویس ویدیوهای مورد علاقه شان را هم به اشتراک بگذارند. این قابلیت به خصوص برای شرکت هایی مناسب است که قصد دارند محصولات چندرسانه ای با کیفیت بالا را برای اقناع مشتری و بازاریابی نمایش دهند.
اگر چه آپلود هر نوع فایل بر روی Goolge Docs از ژانویه سال ۲۰۱۰ ممکن شده بود، اما تاکنون مشاهده ویدیویهای ذخیره شده بر روی این سرویس از طریق مرورگر ممکن نبود. اما حالا این محدودیت هم برطرف شده است.
کارشناسان این تحول را هم نشانه ای از جدی تر گرفته شدن سرویس های کلود از سوی گوگل دانسته اند.
کاربران از این پس می توانند فایل هایی با حداکثر حجم یک گیگابایت و حداکثر دقت ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ را بر روی این سرویس آپلود کنند. برای مشاهده آنلاین این ویدیوها کاربران باید نرم افزار فلش را بر روی رایانه های خود حتماً نصب کنند.
سرویس یاد شده تقریباً از پخش تمامی فرمت های ویدیویی استاندارد پشتیبانی می کند.

پشیبانی نکردن گوگل کروم از استاندارد های ویدیویی رقیب

در حالی که گوگل قول داده بود پشتیبانی از دو فرمت ویدیویی H.264 و WebM را به طور همزمان در مرورگر کروم خود ممکن کند، اما به این وعده وفا نکرد.
http://www.goodlogo.com/images/logos/google_chrome_logo_3024.jpg
به گزارش آی تی تک به نقل از افترداون، این شرکت اعلام کرده که در این مرورگر از فرمت H.264 پشتیبانی نکرده و تنها از استاندارد ویدیویی WebM که توسط خود این شرکت ابداع شده پشتیبانی خواهد کرد.
این دو استاندارد که برای مشاهده محتوای چند رسانه ای بر روی وب بدون نیاز به نصب برنامه‌های جانبی ابداع شده اند هر یک طرفداران خاص خود را دارند.
گوگل در تلاش است WebM را به عنوان استاندارد غالب بر فضای مجازی حاکم کند، اما اکثر مؤسسات بزرگ فناوری از H.264 که مورد اقبال گسترده تری است پشتیبانی می کنند و به نظر می رسد گوگل در این زمینه تنها مانده و شانس چندانی برای موفقیت ندارد.
در حال حاضر H.264 به استانداردی پیش فرض برای نمایش ویدیوهای دیجیتال مبدل شده و حتی در دیسک های بلو –ری از آن پشتیبانی می شود.
گوگل در سال ۲۰۰۹ با خرید On2 Technologies تلاش کرد تا یک کدک ویدیویی اختصاصی ابداع کند. نتیجه این کار خلق WebM بود که اگر چه مورد پشتیبانی فایرفاکس، کروم و اپراست، اما غول هایی همچون مایکروسافت و اپل از آن پشتیبانی نمی کنند.

روستاهای هند به اینترنت ۲ مگابیتی متصل شدند

رسانه‌های محلی هند اعلام کردند مرکز ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی BSNL از این پس امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت با قیمت ارزان را برای کلیه روستائیان این کشور فراهم می‌کند.

http://www.greatweb.co.uk/images/adsl.jpg

به گزارش آی تی تک به نقل از ایندیاتایمز، بر اساس طرح جدید مرکز BSNL که با نام Rural USOF صورت می‌گیرد، ساکنان کلیه روستاهای هند از این پس می‌توانند با پرداخت ماهانه ۹۹ روپیه با سرعت ۲ مگابیت در ثانیه به اینترنت متصل شوند. این سرویس به کاربران امکان می‌دهد که با پرداخت مبلغ یاد شده ماهانه ۴۰۰ مگابایت اطلاعات را به صورت رایگان از اینترنت بارگذاری کنند.

بخش دیگر این طرح BBG Rural USOF نام دارد که بر اساس آن روستاییان هندی می‌توانند با پرداخت مبلغ مذکور، ماهانه به صورت رایگان یک گیگابایت اطلاعات را با سرعت ۲ مگابیت در ثانیه بارگذاری کنند.

دولت هند هم‌اکنون سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای را آغاز کرده است تا به موجب آن دسترسی کلیه مردم این کشور را به اینترنت پرسرعت افزایش دهد. در حال حاضر بیش از ۹ میلیون هندی به خطوط پهن‌باند اینترنتی دسترسی دارند.

آن دسته از روستاییان هندی که قصد استفاده از دو سرویس یاد شده را دارند، می‌توانند هزینه‌های مربوط به آن‌ها را با قبض تلفن خود پرداخت کنند.

گوگل به هکر خودش جایزه داد!


گوگل به یک هکری که موفق شد حفره امنیتی مرورگر اینترنتی کروم را پیدا کند، سه هزار و ۱۳۳ دلار جایزه داد.به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ایسنا، شرکت گوگل در سال ۲۰۱۰ از هکرهای جهان خواست تا نقاط آسیب‌پذیر مرورگر اینترنتی کروم را شناسایی کنند و جایزه بگیرند.
Google-Hacker
یک هکر به نام گلازونوف در تاریخ سیزدهم ژانویه ۲۰۱۱ ثابت کرد که این مرورگر اینترنتی در مقابل بدافزار آسیب‌پذیر است و جایزه سه هزار و ۱۳۳ دلاری را به خود اختصاص داد.گوگل در راستای اقدامات خود برای ارتقای مرورگر اینترنتی کروم اعلام کرده بود به هر هکری مشکلات جدی امنیتی مرورگر را شناسایی کند جایزه نقدی پرداخت خواهد کرد.

Memory Card Reader بسیار زیبا و همه کاره


به دلیل وجود حافظه های جانبی متنوع برای انواع ابزارهای دیجیتال، card reader ها محبوبیت بسیار زیادی کسب کرده اند. دلیل آن هم قابلیت استفاده و خوانده اطلاعات اکثر حافظه های خود با یک وسیله می باشد.در اینجا یک مدل بسیار زیبا و مفهومی که قابلیت خواندن اکثر حافظه های جانبی موجود در بازار را دارد به شما معرفی می کنیم.
logo_reader
logo_reader2
logo_reader3
logo_reader4

چرا ما نمی تونیم درس بخونیم

سال 365 روز است. در حالی كه:

1- در سال 52 جمعه داریم و میدانید كه جمعه ها فقط برای استراحت است به این ترتیب 313 روز باقی میماند.
2- حداقل 50 روز مربوط به تعطیلات تابستانی است كه به دلیل گرمای هوامطالعه ی دقیق برای یك فرد نرمال مشكل است. بنابراین۲۶۳ روز دیگرباقیمیماند.
3- در هر روز 8 ساعت خواب برای بدن لازم است كه جمعا' 122 روز میشود. بنابراین 141 روز باقی میماند.
4- اما سلامتی جسم و روح روزانه 1 ساعت تفریح را میطلبد كه جمعا' 15 روز میشود. پس 126 در روز باقی میماند.
5- طبیعتا' 2 ساعت در روز برای خوردن غذا لازم است كه در كل 30 روز میشود. پس 96 روز باقی میماند.
6- 1 ساعت در روز برای گفتگو و تبادل افكار به صورت تلفنی لازم است. چراكه انسان موجودی اجتماعی است. این خود 15 روز است. پس 81 روز باقی میماند.
7- روزهای امتحان 35 روز از سال را به خود اختصاص میدهند. پس 46 روز باقی میماند.
8-تعطیلات نوروز و اعیاد مختلف دست كم 30 روز در سال هستند. پس 16 روز باقی میماند.
9- در سال شما 10 روز را به بازی میگذرانید. پس 6 روز باقی میماند.
10- در سال حداقل 3 روز به بیماری طی میشود و 3 روز دیگر باقی است .
11- سینما رفتن و سایر امور شخصی هم 2 روز را در بر میگیرند. پس 1 روز باقی میماند.
12- 1 روز باقی مانده همان روز تولد شماست. چگونه میتوان در آن روز درس خواند.

خوشبختی

جالب و خواندنی از ترکیب اعداد و حروف 1. اگرA B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z برابر باشد با
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25,26

آیا برای خوشبختی و موفقییت تنها تلاش سخت کافیست؟ تلاش سخت (Hard work)
H+A+R+D+W+O+ R+K
8+1+18+4+23+ 15+18+11=۹۸٪

آیا دانش صد در صد ما را به موفقییت می رساند؟ دانش (Knowledge)
K+N+O+W+L+E+ D+G+E
11+14+15+23+ 12+5+4+7+ 5=96%

عشق چگونه؟ عشق (Love)
L+O+V+E
12+15+22+5=54%

خیلی از ما فکر می کردیم اینها مهمترین باشند مگه نه؟ پس چه چیز 100% را می سازد؟؟؟ پول (Money)
M+O+N+E+Y
13+15+14+5+25= 72%

رهبری (Leadership)
L+E+A+D+E+R+ S+H+I+P
12+5+1+4+5+18+ 19+9+16=89%

اینها کافی نیستند پس برای رسیدن به اوج چه باید کرد؟ نگرش (Attitude)
1+20+20+9+20+ 21+4+5=100%


آری اگر نگرشمان را به زندگی، گروه و کارمان عوض کنیم زندگی 100% خواهد شد.
نگرش همه چیز را عوض می کند، نگاهت را تغییربده چشمهایت را دوباره بشوی همه چیز عوض می شود...
"

دانشجو درملل مختلف

ژاپن: به شدت مطالعه می‌کند و برای تفریح روبات می‌سازد!
مصر: درس می‌خواند و هر از گاهی بر علیه حسنی‌مبارک، در و پنجره دانشگاهش را می‌شکند!
هند: پس از چند سال درس خواندن، عاشق دختر خوشگلی می‌شود و همزمان برادر دوقولویش که سالها گم شده بود را پیدا می‌کند. سپس ماجراهای عاشقانه و اکشن پیش می‌آید و سرانجام آن دو با هم عروسی می‌کنند و همه چیز به خوبی و خوشی تمام می‌شود!
عراق: مدام به تیرها و خمپاره‌های تروریست‌ها جاخالی می‌دهد و در صورت زنده ماندن درس می‌خواند!
چین: درس می‌خواند و در اوقات فراغت مشابه یک مارک معروف خارجی را می‌سازد و با یک دهم قیمت جنس اصلی می‌فروشد!
گینه بی‌صاحاب!: او منتظر است تا اولین دانشگاه کشورش افتتاح شود تا به همراه بر و بچ هم قبیله‌ای درس بخواند!
کوبا: او چه دلش بخواهد یا نخواهد یک کمونیست است و باید باسواد باشد و همینطور باید برای طول عمر فیدل کاسترو و جزجگر گرفتن جمیع روسای جمهوری آمریکا، دعا کند!
پاکستان: او بشدت درس می‌خواند تا در صورت کسب نمره ممتاز، به عضویت القاعده یا گروه طالبان در بیاید!
اوگاندا: درس می‌خواند و در اوقات بیکاری بین کلاس، چند نفر از قبیله توتسی را می‌کشد!
انگلیس: نسل دانشجوی انگلیسی در حال انقراض است و احتمالا تا پایان دوره کواترناری! منقرض می‌شود ولی آخرین بازماندگان این موجودات هم درس می‌خوانند!
ایران: عاشق تخم‌مرغ است! سرکلاس دروس عمومی، ‌چرت می‌زند و سر کلاس دروس اختصاصی، جزوه می‌نویسد! سیاسی نیست ولی سیاسی‌ها را دوست دارد. معمولا لیگ تمام کشورهای بالا را دنبال می‌کند! عاشق عبارت «خسته نباشید» است، البته نیم ساعت مانده به آخر کلاس! هر روز دوپرس از غذای دانشگاه را می‌خورد و هر روز به غذای دانشگاه بد و بیراه می‌گوید! او سه سوته عاشق می‌شود!
اگر با اولی ازدواج کرد که کرد، والا سیکل عاشق شدن و فارغ شدن او بارها تکرار می‌شود! جزء قشر فرهیخته جامعه محسوب می‌شود ولی هنوز دلیل این موضوع مشخص نشده، که چرا صاحبخانه‌ها جان به عزرائیل می‌دهند ولی خانه به دانشجوی پسر نمی‌دهند! او چت می‌کند! خیابان متر می‌کند و در یک کلام عشق و حال می‌کند! نسل دانشجوی ایرانی درسخوان، در خطر انقراض است!

مشخصات مکتب ایرانی !

مشخصات مکتب ایرانی:

- در مکتب ایرانی دیدن موی سر زنهای خارجی و بیگانه از تلویزیون حلال است ولی زنهای هموطن و خودی حرام!
- در مکتب ایرانی سرود ملی مقدسه، ولی دیدن آلت موسیقی که سرود با آن نواخته شده حرامه!
- در مکتب ایرانی کشورهای مسیحی و یهودی خداپرست، دشمن و کافرند، ولی کشورهای کوبا و روسیه و چین کمونیست، برادرند!
- در مکتب ایرانی خنده و رنگهای شاد جلفه، ولی گریه و رنگ سیاه متانت!
- در مکتب ایرانی فقر و پابرهنگی فضیلته، ولی رفاه و ثروت رذیلت!
- در مکتب ایرانی هر کجا که بخواهیم خصوصی سازی بکنیم و از مردم پول بگیریم و نفع داشته باشیم، اسمش رو میگذاریم “غیر انتفاعی!”
- در مکتب ایرانی اسم بانکداری رو میگذارن “بدون ربا” ولی بالاترین سودها در دنیا رو از مردم میگیرن!
- در مکتب ایرانی اسم پروژه فراری دادن مزاحمین رو میگذارن “فرار مغزها”!
- در مکاتب دیگه، مُبلغهای دینی روابط جنسی رو برای خودشون حرام میدونن ولی برای بقیه مردم حلال، اما در مکتب ایرانی روابط جنسی برای مُبلغ دینی حلاله ولی برای بقیه مردم حرام!
- در مکتب ایرانی کثیفترین گناه دنیا (دروغ) عادیه ولی دست دادن دختر و پسر غیر عادی!
- در مکتب ایرانی قبل از اینکه خبر مهمی رو پخش کنن، اول تکذیبش میکنن!
- در مکتب ایرانی مهم این نیست که در داخل، چقدر فساد غوغا میکند، مهم این است که ظواهر مکتب در جامعه رو حفظ کنیم، و مهم اینست که کشورهای دوست، در خارج در مورد ما چه فکرمیکنند! چون اگر ظواهر رو حفظ نکنیم نمیتونیم ادعای رهبری مکاتب جهان رو داشته باشیم!
- راستی خبر دارین در دنیا یک کشوری هست که بستن روسری برای همه مردها اجباریه و اگه مردها سر و بدنشون رو با پارچه نپوشونن توسط پلیس دستگیر میشن؟! آیا شما جرات و تمایل دارین به عنوان توریست با همسرتون به اون کشور سفر کنین؟ یا بخواهین تو اون کشور سرمایه گذاری کنین؟ تعجب نکنین، اون کشور،کشور خودمونه با مکتب ایرانی، منتها از زاویه دید بقیه مردم جهان!
- در مکتب ایرانی دختری که دنبال همسر مناسب میگرده، و در موقعیتی هست که به زیباییش نیاز داره، حق نداره موهای صورت و کرک سبیلش رو قبل از ازدواج برداره!
- در مکتب ایرانی توی مراسمها (عروسی، مهمانی یا مذهبی)، خانمها خودشون رو به شدت آرایش میکنن، ولی نه برای مردها بلکه برای خانمهای دیگر! (اشتباه نکنین، اونها همجنسباز نیستن!)
- در مکتب ایرانی مشابه سایر مکاتب، خدا به نفع این مکتب مصادره شده، جمله مشترک همه این مکاتب اینه:
– خدا با ماست، نه با ۲۰۰ تا دین و مذهب و فرقه دیگر موجود در جهان!
– کی گفته؟!
– بابام!
- در مکتب ایرانی فاحشه خونه ها رو با افتخار جمع کردیم ولی نمیدونیم چرا برای زنمون از محل کار تا منزل صد تا بوق میزنن؟! نکنه بعضی وقتها غیرت زیاد بی غیرتی میاره؟! ولش کن ظواهر جامعه مهمتره!
- در مکتب ایرانی پلیس مخصوص مجرمان رانندگی (مجرمانی که جان انسانها را تهدید میکنند)، اسلحه ندارد، ولی پلیس مخصوص کنترل پوشش موی سر و جدایی دختر از پسر، اسلحه دارد، چون این برای ظواهر جامعه خطرناکتر است!
- در مکتب ایرانی رمز بالا رفتن از هرم قدرت، حفظ ظواهر هست، نه صداقت. برای همینه که فقط ریاکارها میتونن از اون بالا برن!
- اون قدیما، چند نفر اومدند و بتها رو شکستند و گفتند فقط خود خدا را بپرستید، ولی بعد از مرگشون، در مکتب ایرانی، ما قبر خود اونها رو بت کردیم و پرستیدیم! میگن خدا از رگ گردن به ما نزدیکتره، شاید ما، بین خودمون و رگ گردنمون نیاز به یک نفر واسطه داریم! حتماً همینطوره!
- در مکتب ایرانی جمعه ها عاشقانه منتظر آمدن کسی هستیم که اگه بیاد، اولین کسانی که ازش اُردنگی میخورن خودمونیم!
- کی میگه استدلالهای تمثیلی ضعیفترین نوع استدلاله؟ ما پایه های استوار بنای عظیم مکتب ایرانی خودمان را بر روی همین تمثیلها و شعرها و شعارها بنا نهاده ایم، مثلاً:
“اگر برهنگی تمدن است، پس حیوانات متمدن ترند!” و یا
“اگر غیرت از ایمان است، پس خروسها مؤمن ترند!” و یا …
- و در نهایت اینکه مکتب ایرانی چیز بدی نیست، تنها بدی آن، کلمه “ایران” درون این مکتب میباشد که اگر آن را برداریم و با چیز دیگری جایگزین کنیم، مثل بقیه مفاهیم، برای مسئولین دلسوز کشور قابل تحملتر خواهد شد و خواهند فهمید که این مکتب همان بچه ۳۲ ساله خودشونه!
آیا هنوز هم فکر نمی کنید مکتب ایرانی یک مکتب جدید و مستقل از سایر مکاتب است؟!

بوی نان سنگک

دخترک تنها بود. به دیواری آجری و مخروبه تکیه داده بود. سرمای آسفالت پوست
انگشتان پایش را تکه تکه کرده بود. صدای لخ لخ کفشی از ته کوچه شنیده
میشد. مردی بود، با پالتویی سیاه، نان سنگکی در دست داشت…نزدیک و نزدیک
تر شد. بوی نان دخترک را از خود بی خود کرده بود. چشمانش فقط نان می دید،
بینی اش فقط بوی نان استشمام می کرد و دستهایش فقط با تکه ای نان گرم می
شد. مرد از کنارش گذشت، سرد و بی روح، دخترک را زیر چشمی ورانداز کرد و
گذشت. دخترک دوباره سردش شد، پاهای بی حس شد نمی دانست که چه شده بیشتر می
لرزد و بیشتر گرسنه شده است. چشمانش لحظه به لحظه سردتر میشد…
صبح شده است…صدای برخوردهای فلزها به زمین شنیده می شود. صدای سکه هایی
است که کنار جسد دخترک می اندازند اما او دیگر نه احساس سرما می کند و نه
گرسنه است و نه از بوی نان سنگک مست است…
پدرام بارانی

ده سایت برای سرگرم شدن و پرورش خلاقیت


خیلی وقتها پیش می آید که یک کاغذ و قلم در دستمان باعث بروز خلاقیت شده و البته جنبه سرگرمی هم پیدا می کند.
با گسترش روزافزون استفاده از اینترنت این جنبه از زندگی هم تحت پوشش این رسانه قرار گرفته است. در ادامه این نوشته با 10 سایتی آشنا می شوید که امکان بروز خلاقیت را با ساده ترین ابزار در اختیارتان می گذارند.
1. بومومو
ابزارهای مختلفی همراه با یک کاغذ سفید در اختیار شما است. اما کنترل کاملی بر روی آنچه که ترسیم می شود ندارید. همین موضوع می تواند باعث سرگرمی شود.
2. جکسون پولاک
فکر کنید یک خودنویس در دست گرفته اید که جوهر آن در حال ریختن است. با حرکت دادن ماوس جوهر بر روی صفحه سفید ریخته شده و اگر ماوس را با سرعت حرکت دهید جوهر کمتری ریخته خواهد شد. علاوه بر این با هر کلیک رنگ جوهر نیز تغییر می کند. به نظر من با این ابزار می توانید آثار جالبی را خلق کنید.
3. فلوید پینتر
نقاشی بر روی آب با استفاده از این ابزار آنلاین کاملا امکانپذیر بوده و لذت فراوانی دارد. به نظر من این ابزار می تواند آرام بخش نیز باشد. توصیه می کنم این ابزار را امتحان کنید.
4. فلیم پینتر
نقاشی با شعله های آتش چیزی است که با استفاده از این ابزار تجربه خواهید کرد. توصیه می کنم به تصاویر خلق شده با استفاده از این ابزار که در سایت قرار دارد توجه کنید.
5. فلوریوس
بارش برف همراه با صدای باد و البته بدون شنیدن صداهای مزاحم، همراه با نوشیدن یک فنجان نوشیدنی گرم می تواند بسیار لذت بخش و آرام کننده باشد. با استفاده از این سایت می توانید یک ذره برف را خودتان طراحی کرده و سپس بارش برف با این ذره ها را ببینید. این بارش همراه با صدای باد همراه خواهد بود.
6. پلیدو گرافیتی
هنر گرافیتی، هنر بسیار جالبی است. در این سایت می توایند با استفاده از اسپری و رنگهای مختلف تمام خلاقیت خود را بروز دهید.
7. پیکاسو هد
اگر به سبک پیکاسو علاقه مند هستید می توانید با این سایت شانس خود را در رقابت با این اسطوره نقاشی امتحان کنید.
8. اسکریبلر
یک ساختار بکشید تا تارهایی مانند تار عنکبوت به دور آن تنیده شود. می توانید با ابتکار خود طرحهای جالبی را ایجاد کنید.
9. اسکریبلر تو
این ابزار مانند ابزار قبلی است با این تفاوت که نیازی نیست ساختار را از قبل بکشید همزمان با کشیدن ساختار تارها تنیده خواهند شد.
10. آرتپد
با قلم مو بر روی پد نقاشی کنید و پس از اتمام کار آن را بر روی دیوار گالری نصب کنید. این سایت ویژگی دیگری هم دارد و آن اینکه به شما آموزش هم می دهد.

ده عقیده که شما را در زندگی عقب می اندازد . . .

اعتقادات ما در قدم اول از والدین، معلمین، همسالان، تلویزیون و رسانه ها نشات می گیرد. وقتی سنمان کم است فکر می کنیم بزرگترهایمان بیشتر از ما می دانند به همین خاطر به هرچه که می گویند اعتماد می کنیم. اما هرچه سنمان بالاتر می رود، دیگر خودمان اعتقادات و باورهایمان نسبت به دنیا را شکل می دهیم. اما کمی از ته نشین اعتقادات دوران کودکی در ما می ماند. گاهی اوقات بدون اینکه خودمان خبر داشته باشیم درونمان لانه می سازند.

در زیر به برخی از این باورها و اعتقادات اشاره می کنیم. آیا این اعتقادات را در خودتان می بینید و اگر دیدید سعی کنید آنها را تغییر دهید.
۱٫اگر در چیزی شکست خوردی، فردی مغلوب هستی!
این باور معمولاً در مدرسه و در روزهایی که می خواهیم وارد بزرگسالی شویم، شکل می گیرد. تشویقمان می کنند که به هر قیمتی که شده موفق شویم. من اگر شکست بخورم، که بسیار هم پیش می آید، دوباره تلاش می کنم، اینقدر آن را امتحان می کنم تا بالاخره موفق شوم. اگر باور داشته باشید که اگر در کاری شکست بخورید، فردی شکست خورده هستید، یعنی همه آدم های دنیا شکست خورده هستند. اجازه ندهید چنین باوری شما را از زندگی عقب بیندازد. یک باور جدید جای آن بگذارید.


۲٫تا وقتی خراب نشده، چرا باید عوضش کنیم؟
منظورم عوض کردن به منظور عوض کردن نیست. درمورد ارتقاء وسایل، فرایندها و … صحبت می کنم. برای حرکت کردن با سرعت زندگی ما نیاز به تغییر داریم و خیلی وقت ها با کسانی برخورد می کنید که مخالف تغییر هستند. تا می توانید از چنین افرادی دوری کنید. اگر می بینید چیزی را می توانید ارتقاء دهید، معطل نکنید.

۳٫به اندازه کافی برای اینکار استعداد نداری!
هیچ کس در دنیا تا زمانیکه کاری را شروع نکرده، مهارت کافی برای آن را ندارد. اگر می خواهید کاری را انجام دهید فقط کافی است که شروع کنید. از اینکه ممکن است در برای تحصیل در رشته حسابداری نتوانید وارد دانشگاه شوید استرس به خودتان راه ندهید، فقط کافی است شروع کرده و تلاش کنید تا به آن دست پیدا کنید. اینترنت خیلی بیشتر از آنچه که در دانشگاه یا مدرسه به شما یاد می دهند اطلاعات دارد پس فقط کافی است که دنبالش باشید.
۴٫برای امتحان کردن یک کار تازه دیگر پیر شده ای!
متوسط امید به زندگی در کشورهای پیشرفته، برای مردها ۷۵ و برای زنان ۷۹ سال است. مطمئن باشید این عدد تغییر خواهد کرد و خیلی زود این سن به ۱۰۰ سال خواهد رسید. این یعنی ما هیچوقت برای شروع کردن یک کار جدید پیر نیستیم. امتحان کردن یک کار تازه بهترین راه برای فعال نگه داشتن مغز و بالا بردن انگیزه برای زندگی است. مردم ما انتطار دارند تا ۷۵ سالگی عمر کنند، و فکر می کنید چه اتفاقی می افتد؟ تا همین سن بیشتر عمر نمی کنیم! اگر انتظار داشته باشیم که تا ۱۰۰ سالگی زنده بمانیم، مطمئناً تغییرات بیشتری در زندگیمان ایجاد می کنیم و کمتر خودمان را منحصر به زمان می کنیم. امتحان کنید.

۵٫دیگران شما را کنترل میکنند.
این شما هستید که خود را کنترل می کنید نه هیچ چیز دیگری. هیچکس در این دنیا شما را کنترل نمی کند، این شما هستید که نیروی درونتان را کنترل می کنید. شما برای زندگی به هیچکس و هیچ چیز جز خدا نیاز ندارید، پس زندگیتان را کنید و سرنوشتتان خود رقم بزنید.


۶٫شما به حساب نمی آیید.
این واقعیت که زنده اید نشان می دهد که فرد خاصی هستید. اگر می خواهید فردی خاص و خارق العاده باشید، باید تلاش کنید. تک تک ما استعداد خاصی داریم که از آن بی خبریم و هنوز کشفش نکرده ایم. برای اینکه ببینید واقعاً به چه چیز علاقه مندید، همه چیز را امتحان کنید. من واقعاً به تغییر اعتقاد دارم. مجبور نیستید همه عمرتان یک کار را انجام دهید. سبک زندگیتان را بارها و بارها تغییر دهید تا راهی را پیدا کنید که دوست دارید.

۷٫دنیا به دور تو نمی چرخد!
کل دنیا فقط درمورد شماست. هر فرد در این سیاره دنیای جداگانه ای دارد که در دستان خودش است. طوری که شما دنیا را می بینید با طوری که من می بینم متفاوت است و نگرش من هم با یک نفر دیگر متفاوت است. پس دنیا مربوط به شماست. حالا بگویید برای تغییر دنیا چه می خواهید بکنید؟

۸٫هیچ کس تو را باور ندارد.
من تور را باور دارم اما نظر من هیچ ارزشی ندارد، نظر هیچ کس ارزشی ندارد. سعی کنید خودتان را باور کنید و نیازی نداشته باشید که کسی دیگر باورتان کند. به محض اینکه خودتان، خودتان را باور کردید، بقیه هم باورتان خواهند کرد اما شما به باور آنها نیازی نخواهید داشت.


۹٫هیچوقت نمی توانی آنقدر پول دربیاوری!
من این حرف را بارها شنیده ام. شما دقیقاً به همان اندازه که از خودتان انتظار دارید پول درخواهید آورد. اگر من به خودم بگویم که هیچ راهی نیست بتوانم این مقدار پول را دربیاورم، مغزم هم به دنبال راهی برای به دست آوردن آن مقدار پول نخواهد گشت. اما اگر اینقدر قاطع باشم که این مقدار پول را به دست بیاورم، مغزم راهی برای به دست آوردن آن پیدا خواهد کرد.

۱۰٫در این مورد هیچ کاری از دستت برنمی آید!
مزخرف است! شما می توانید هر جنبه از زندگیتان را که بخواهید تغییر دهید. بعضی ها هیچ وقت این باور را کنار نمی گذارند و واقعاً خجالت آور است. زندگی واقعاً سخت است و دل شیر می خواهد برای تغییر آن پیش قدم شوید اما بدانید که از عهده آن برمی آیید. باید بدانید که چه می خواهید و برای رسیدن به آن چه قدم هایی باید بردارید.

راه های پیدا کردن همسر ایده آل


از میان ضرب المثل های ملل مختلف و همین طور سخنان شخصیت های بزرگ جهان پیرامون ازدواج شصت مورد را انتخاب کرده ایم. بسیاری از این حرف ها جنبه شوخی و مزاح دارد اما تعداد دیگری از آنها شاید وصف حال من و شما باشد! همین طور قسمت دیگری از این گفته ها می تواند برای عده ای حکم کلید راهنما را داشته باشد.


۱-هنگام ازدواج بیشتر با گوش هایت مشورت کن تا با چشم هایت.(ضرب المثل آلمانی)
۲- مردی که به خاطر ” پول ” زن می گیرد، به نوکری می رود. (ضرب المثل فرانسوی)
۳- لیاقت داماد، به قدرت بازوی اوست. (ضرب المثل چینی)
۴- زنی سعادتمند است که مطیع ” شوهر” باشد. (ضرب المثل یونانی)
۵- زن عاقل با داماد ” بی پول ” خوب می سازد. (ضرب المثل انگلیسی)
۶- زن مطیع فرمانروای قلب شوهر است. (ضرب المثل انگلیسی)
۷- زن و شوهر اگر یکدیگر را بخواهند در کلبه ی خرابه هم زندگی می کنند. (ضرب المثل آلمانی)
۸- داماد زشت و با شخصیت به از داماد خوش صورت و بی لیاقت. (ضرب المثل لهستانی)
۹- دختر عاقل، جوان فقیر را به پیرمرد ثروتمند ترجیح می دهد. (ضرب المثل ایتالیایی)
۱۰-داماد که نشدی از یک شب شادمانی و عمری بداخلاقی محروم گشته ای. (ضرب المثل فرانسوی)
۱۱- دو نوع زن وجود دارد؛ با یکی ثروتمند می شوی و با دیگری فقیر. (ضرب المثل ایتالیایی)
۱۲- در موقع خرید پارچه حاشیه آن را خوب نگاه کن و در موقع ازدواج درباره مادر عروس تحقیق کن. (ضرب المثل آذربایجانی)
۱۳- برا ی یافتن زن می ارزد که یک کفش بیشتر پاره کنی. (ضرب المثل چینی)
۱۴- تاک را از خاک خوب و دختر را از مادر خوب و اصیل انتخاب کن. (ضرب المثل چینی)
۱۵- اگر خواستی اختیار شوهرت را در دست بگیری اختیار شکمش را در دست بگیر. (ضرب المثل اسپانیایی)
۱۶- اگر زنی خواست که تو به خاطر پول همسرش شوی با او ازدواج کن اما پولت را از او دور نگه دار. (ضرب المثل ترکی)
۱۷- ازدواج مقدس ترین قراردادها محسوب می شود. (ماری آمپر)
۱۸- ازدواج مثل یک هندوانه است که گاهی خوب می شود و گاهی هم بسیار بد. (ضرب المثل اسپانیایی)
۱۹- ازدواج، زودش اشتباهی بزرگ و دیرش اشتباه بزرگتری است. (ضرب المثل فرانسوی)
۲۰- ازدواج کردن وازدواج نکردن هر دو موجب پشیمانی است. (سقراط )
۲۱- ازدواج مثل اجرای یک نقشه جنگی است که اگر در آن فقط یک اشتباه صورت بگیرد جبرانش غیر ممکن خواهد بود. (بورنز)
۲۲- ازدواجی که به خاطر پول صورت گیرد، برای پول هم از بین می رود. (رولاند)
۲۳- ازدواج همیشه به عشق پایان داده است. (ناپلئون)
۲۴- اگر کسی در انتخاب همسرش دقت نکند، دو نفر را بدبخت کرده است. (محمد حجازی)
۲۵- انتخاب پدر و مادر دست خود انسان نیست، ولی می توانیم مادر شوهر و مادر زنمان را خودمان انتخاب کنیم. (خانم پرل باک)
۲۶- با زنی ازدواج کنید که اگر ” مرد ” بود، بهترین دوست شما می شد. (بردون)
۲۷- با همسر خود مثل یک کتاب رفتار کنید و فصل های خسته کننده او را اصلاً نخوانید. (سونی اسمارت)
۲۸- برای یک زندگی سعادتمندانه، مرد باید ” کر ” باشد و زن ” لال “. (سروانتس)
۲۹- ازدواج بیشتر از رفتن به جنگ ” شجاعت ” می خواهد. (کریستین)
۳۰- تا یک سال بعد از ازدواج، مرد و زن زشتی های یکدیگر را نمی بینند. (اسمایلز)
۳۱- پیش از ازدواج چشم هایتان را باز کنید و بعد از ازدواج آنها را روی هم بگذارید. (فرانکلین)
۳۲- خانه بدون زن ، گورستان است. (بالزاک)
۳۳- تنها علاج عشق، ازدواج است. (آرت بوخوالد)
۳۴- ازدواج پیوندی است که از درختی به درخت دیگر بزنند، اگر خوب گرفت هر دو ” زنده ” می شوند و اگر ” بد ” شد هر دو می میرند. (سعید نفیسی)
۳۵- ازدواج عبارتست از سه هفته آشنایی، سه ماه عاشقی ، سه سال جنگ و سی سال تحمل! (تن)
۳۶- شوهر ” مغز” خانه است و زن ” قلب ” آن. (سیریوس)
۳۷- عشق ، سپیده دم ازدواج است و ازدواج شامگاه عشق. (بالزاک)
۳۸- قبل از ازدواج درباره تربیت اطفال شش نظریه داشتم، اما حالا شش فرزند دارم و دارای هیچ نظریه ای نیستم. (لرد لوچستر)
۳۹- مردانی که می کوشند زن ها را درک کنند، فقط موفق می شوند با آنها ازدواج کنند. (بن بیکر)
۴۰- با ازدواج، مرد روی گذشته اش خط می کشد و زن روی آینده اش. (سینکالویس)
۴۱- خوشحالی های واقعی بعد از ازدواج به دست می آید. (پاستور)
۴۲- ازدواج کنید، به هر وسیله ای که می توانید. زیرا اگر زن خوبی گیرتان آمد بسیار خوشبخت خواهید شد و اگر گرفتار یک همسر بد شوید فیلسوف بزرگی می شوید. (سقراط)
۴۳- قبل از رفتن به جنگ یکی دو بار و پیش از رفتن به خواستگاری سه بار برای خودت دعا کن. (یکی از دانشمندان لهستانی)
۴۴- مطیع مرد باشید تا او شما را بپرستد. (کارول بیکر)
۴۵- من تنها با مردی ازدواج می کنم که عتیقه شناس باشد تا هر چه پیرتر شدم، برای او عزیزتر باشم . (آگاتا کریستی)
۴۶- هر چه متأهلان بیشتر شوند، جنایت ها کمتر خواهد شد. (ولتر)
۴۷- هیچ چیز غرور مرد را به اندازه ی شادی همسرش بالا نمی برد، چون همیشه آن را مربوط به خودش می داند. (جانسون)
۴۸- زن ترجیح می دهد با مردی ازدواج کند که زندگی خوبی نداشته باشد، اما نمی تواند مردی را که شنونده خوبی نیست، تحمل کند. (کینهابارد)
۴۹- اصل و نسب مرد وقتی مشخص می شود که آنها بر سر مسائل کوچک با هم مشکل پیدا می کنند. ( شاو)
۵۰- وقتی برای عروسی ات خیلی هزینه کنی ، مهمان هایت را یک شب خوشحال می کنی و خودت را عمری ناراحت! (روزنامه نگار ایرلندی)
۵۱ – هیچ زنی در راه رضای خدا با مرد ازدواج نمی کند. (ضرب المثل اسکاتلندی)
۵۲ – با قرض اگر داماد شدی با خنده خداحافظی کن. (ضرب المثل آلمانی)
۵۳ – تا ازدواج نکرده ای نمی توانی درباره ی آن اظهار نظر کنی. (شارل بودلر)
۵۴ – دوام ازدواج یک قسمت روی محبت است و نه قسمتش روی گذشت از خطا. (ضرب المثل اسکاتلندی)
۵۵ – ازدواج پدیده ای است برای تکامل مرد. (مثل سانسکریت)
۵۶ – زناشویی غصه های خیالی و موهوم را به غصه نقد و موجود تبدیل می کند. (ضرب المثل آلمانی)
۵۷ – ازدواج قرارداد دو نفره ای است که در همه دنیا اعتبار دارد. (مارک تواین)
۵۸ – ازدواج مجموعه ای ازمزه هاست هم تلخی و شوری دارد. هم تندی و ترشی و شیرینی و بی مزگی. (ولتر)