جمعه، دی ۱۰

نامه یک دختر به مردان !


پیاده از کنارت گذشتم، گفتی:' چندی خوشگله؟'؟
سواره از کنارت گذشتم، گفتی:' برو پشت ماشین لباسشویی بنشین!'؟

در صف نان، نوبتم را گرفتی چون صدایت بلندتر بود
در صف فروشگاه نوبتم را گرفتی چون قدت بلندتر بود
زیرباران منتظر تاکسی بودم، مرا هل دادی و خودت سوار شدی

در تاکسی خودت را به خواب زدی تا سر هر پیچ وزنت را بیندازی روی من
در اتوبوس خودت را به خواب زدی تا مجبور نشوی جایت را به من تعارف کنی

در سینما نیکی کریمی موقع زایمان فریاد کشید و تو بلند گفتی:'زهرمار!'!؟
در خیابان دعوایت شد و تمام ناسزاهایت، فحش خواهر و مادر بود

در پارک، به خاطر بودن تو نتوانستم پاهایم را دراز کنم
نتوانستم به استادیوم بیایم، چون تو شعارهای آب نکشیده می دادی

من باید پوشیده باشم تا تو دینت را حفظ کنی
مرا ارشاد می کنند تا تو ارشاد شوی!؟

تو ازدواج نكردی و به من گفتی زن گرفتن حماقت است
من ازدواج نكردم و به من گفتی ترشیده

عاشق که شدی مرا به زنجیر انحصارطلبی کشیدی
عاشق که شدم گفتی مادرت باید مرا بپسندد

من باید لباس هایت را بشویم و اتو بزنم تا به تو بگویند خوش تیپ
من باید غذا بپزم و به بچه ها برسم تا به تو بگویند آقای دکتر

وقتی گفتم پوشک بچه را عوض کن، گفتی بچه مال مادر است
وقتی خواستی طلاقم بدهی، گفتی بچه مال پدر است
.
.
.
.
مردی به من نشان بده !

عکس 10 کشف برتر علمی سال 2010

همزمان با پایان سال ۲۰۱۰ میلادی، مجله نشنال جیوگرافیک ۱۰ کشف علمی سال ۲۰۱۰ را که بیش از همه مورد توجه خوانندگان و مخاطبان این مجله بوده‌، منتشر کرده است.
ماهی دست دار
این ماهی که در ماه 'می' گذشته به عنوان یک گونه جدید کشف شد نه تنها دارای دست است بلکه دارای پاهایی است که شبیه به کفش غواصی هستند. این ماهی بیش از شنا کردن قادر است با کفشهای غواصی خود در بستر اقیانوس راه برود. این ماهی دست دار صورتی رنگ دارای فاکتورهای قابل بررسی بسیاری است که از آن جمله می توان به تعداد مهره ها و باله هایی که شبیه به دست و پا هستند، رنگ ویژه، فلس، ستون مهره و اندازه بدن بسیار مناسب اشاره کرد.

حل معمای طومار بحرالمیت

طومار بحرالمیت حدود نیم قرن قبل در 11 غار قمران در شمال غربی بحرالمیت کشف شدند. از آن زمان دانشمندان و باستان شناسان در تلاش برای کشف و رمزگشایی این دست نوشته و کشف خاستگاه واقعی آنها بوده اند. اکنون گروهی از محققان موسسه ملی فیزیک هسته ای ایتالیا با استفاده از یک برخورد دهنده ذرات موفق شدند راز خاستگاه بخشی از این دست نوشته را فاش کنند.
این دست نوشته محتوی 900 سند است که بر روی پوست شتر نوشته شده است. تاریخ تدوین این طومارها بین 200 قبل از میلاد تا 70- 60 بعد از میلاد محاسبه شده اما تاکنون مشخص نبوده که آیا این متون در همان منطقه نوشته شده اند و یا درجای دیگری ایجاد و سپس منتقل شده اند.
تجزیه های کروم و بروم در آب بحرالمیت کاملا با میزان عناصر بازمانده در این پوستها سازگاری داشته است. این مقایسه با استفاده از دسته پرتوهای پروتون 3/1 مگاولت که توسط برخوردهنده ذرات 'تاندم' در موسسه فیزیک هسته ای ایتالیا تولید شده بودند، انجام شد و تائید کرد که خاستگاه این دست نوشته ها در همان منطقه بحرالمیت بوده است.
ماهی کله‌دراز خیال‌باف


این ماهی که در سال ۲۰۱۰ کشف شده است، ماهی‌خوار عجیب و ترسناکی است که طول قامت آن حدود ۱۷ سانتیمتر است.
این ماهی، یک گونه از ۳۸ گونه آبزی است که از سال ۱۹۹۲ تا کنون در اطراف قطب شمال و آب‌های گرینلند کشف شده‌اند.
برخی از پژوهشگران بر این باورند که افزایش درجه حرارت آب‌های مناطق قطبی و افزایش صید در اعماق دریاها ممکن است موجب مهاجرت گونه‌های جدید آبزیان به سمت سواحل گرینلند شده باشند.


کشتی نوح در آرارات

یک گروه از پژوهشگران باستان‌شناسی وابسته به کلیسای انجیلی در ماه آوریل ادعا کردند که بقایای کشتی نوح را در زیر لایه های برف و خاکسترهای آتشفشانی در جوار قله آرارات در ترکیه پیدا کرده اند.
بسیاری از ادیان آسمانی این باورند که نوح پیامبر همراه با خانواده، همراهان و یک جفت از تمامی موجودات زنده زمینی پس از طوفان شدیدی که کشتی آنها را تهدید می کرد در جوار قله آرارات پناه گرفته و نجات پیدا کردند.


خفاش یودا

خفاش دماغ‌آبی میوه‌خوار سال گذشته همراه با ۲۰۰ گونه جانداری دیگر در جنگل‌های گینه نو کشف شد. این خفاش که از تخم میوه‌های درختی تغذیه می‌کند احتمالا در گستراندن انواع میوه‌ها و محیط زیست منطقه نقش بسیار مهمی دارد.

امکان وجود کهکشان‌های دیگر در سیاه‌چاله‌های فضایی

گفته می‌شود که امکان دارد جهان ما درون سیاه‌چاله‌ فضایی قرار گرفته باشد که خود بخشی از یک جهان بزرگتر است.
سیاه‌چاله‌‌های فضایی که تاکنون توسط انسان در جهان کشف شده‌اند، از سیاه‌چاله‌‌های میکروسکوپی گرفته تا غول پیکر، می‌توانند دریچه‌ای باشند به عوالم دیگر.
براساس نتایج مطالعاتی که بهار امسال منتشر شد سیاه‌چاله فضایی در حقیقت مثل تونل هایی میان جهان‌های مختلف هستند. این مطالعات جدید مدعی هستند که بر خلاف تصور قبلی، سیاه‌چاله فضایی نه به یک نقطه کور، بلکه به یک سفیدچاله ختم می‌شود.



تصاویری که دنیای گم شده آمازون را نشان می دهند

در ماه ژانویه صدها دایره، مربع و دیگر اشکال هندسی کشف شدند. به نظر می رسد این تصاویر توسط یک جامعه ناشناخته ای که در آمازون زندگی می کرده اند کشیده شده اند. اما این تصاویر با گذشت زمان توسط جنگل آمازون پنهان شده اند. تصاویر ماهواره ای که از بالای حوزه رودخانه آمازون پس از سال 1999 گرفته شده اند بیش از 200 شکل هندسی زمینی را که تا فاصله بیش از 250 کیلومتر امتداد یافته اند کشف کردند.


خزنده‌ای که به جای تخم‌گذاری، زایمان می‌کند

تحقیقات سال جاری نشان داد که یک نوع خزنده استرالیایی از گونه مارمولک ها به مرور زمان تکامل یافته است و اکنون به جای تخم گذاری، همانند پستانداران از طریق زایمان تولید مثل می‌کند.
پژوهش‌های انجام شده در سواحل شمالی استرالیا نشان می‌دهد که اکثر انواع این گونه مارمولک شکم زرد سه پنجه‌ای همچنان تخم‌گذار هستند، اما برخی انوع تکامل‌یافته‌تر این گونه که در نواحی سرد کوهستانی زندگی می‌کنند همانند پستانداران، زنده‌زا هستند.



جزئیاتی از ساختارهای آنسوی جهان
در ماه مارس مواردی کشف شد که می تواند در خصوص ساختارهای ناشناخته و نادیده جهان توضحیاتی ارائه کنند. در سال 2008 دانشمندان خبر از کشف صدها توده کهکشانی دادند که با سرعت بیش از 6/3 میلیون کیلومتر بر ساعت در جهان جاری می شوند. این حرکت اسرارآمیز با مدلهای فعلی مربوط به گسترش جرم در جهان قابل توضیح نبود. به این ترتیب، این دانشمندان فرضیاتی را مطرح کردند که برپایه آنها این توده های کهکشانی تحت تاثیر نیروی گرانشی ماده ای که خارج از جهان ما قرار دارد با این سرعت حرکت می کنند.
مطالعاتی که همان تیم در سال 2010 انجام داد نشان می دهد که جریان ناشناخته حداکثر 5/2 میلیارد سال نوری از زمین دورتر است.


زمین لرزه‌ای که موجب تغییر زمان شد

به گفته ناسا، زمین لرزه‌ای که با قدرت ۸.۸ ریشتر در ماه فوریه شیلی را لرزاند، به حدی سهمگین بود که به نظر می‌رسد محور گردش زمین به دور خود را تغییر داده و از طول شبانه‌روز کاسته است.
این زمین لرزه که پنجمین زلزله قوی است که تا کنون به ثبت رسیده است به نظر می‌رسد بر سرعت گردش زمین به دور خود افزوده است و بر اساس محاسبات کامپیوتری که از سوی موسسه لرزه‌نگاری آمریکا صورت گرفته، همین امر احتمالا موجب شده است که حدود ۱.۲۶ میلیونیوم ثانیه از طول شبانه روز کاسته شود.

فتوای آیت الله وحید خراسانی در مورد اعتبار اقرار در زندان!


فتوای حضرت آیت الله وحید خراسانی، زنگ خطری است برای همه بازجوها و بازپرس ها و قضات، متهمی که در انفرادی بسر می‌برد و 40 کیلو وزن کم کرده است، به هر چه شما بخواهید اعتراف می‌کند، مگر متهمان قتل‌های زنجیره ای نبودند؟ آیا جرمی مانده بود که به آن اقرار نکنند؟ از بمب گذاری در حرم مطهر رضوی تا ترور دستغیب و مفاسد اخلاقی گرفته تا جاسوسی، آخر کار همه آزاد شدند و روسیاهی به بازجوها ماند! از نظر من هیچ یک از اقاریر داخل زندان - با شرایطی که من در زندان دیدم - معتبر نیست! بلکه می‌توان این اقاریر را قرینه ای بر تخلف زندانبانان و بازجوها دانست، اگر من قاضی بودم، تمام اقاریرمتهمین را در پرونده اتهامی بازجو می گذاشتم!

فتوای آیت الله العظمی وحید خراسانی:
آیت الله وحید خراسانی، در ضمن مباحث درس خارج فقه خود اعلام کرد: اقرار و اعتراف کسی که در زندان است، اعتبار ندارد و اگر قاضی صرفا به استناد آن قضاوت کند و حکمی دهد، آن قاضی از اهلیت و صلاحیت قضاوت ساقط می شود. همچنین اگر شخصی تهدید شود، اقرار او اثر ندارد.
آیت الله وحید که در ماه های اخیر درباره «قاعده ید» بحث می کند، در جلسه روز دوشنبه (6/10/89) به نقل این روایت که از سوی بزرگترین مفسران و محدثان اهل سنت نقل شده و در کتابهایی مانند مناقب خوارزمی، ذخائرالعقبی ثبت شده، پرداخت:زنی باردار در نزد خلیفه دوم اقرار به زنا کرد و خلیفه دستور داد تا او را رجم کنند. حضرت امیر علیه السلام با اطلاع از این ماجرا، به خلیفه فرمود: تو بر خود این زن قدرت و سلطنت داری و بر او حکم می کنی، ولی تقصیر طفلى که در شکم دارد چیست و چرا او را به قتل می رسانی؟ «هذا سلطانک علیها فما علی ما فی بطنها؟!» خلیفه پاسخ داد: او زناکار است! على علیه السلام فرمود: مگر نشنیدى که رسول خدا فرمود: کسى که پس از بلا و گرفتاری اعتراف می کند، مورد حد قرار نمی گیرد: «اما سمعت رسول الله (ص) : 'لا حد علی معترف بعد بلاء'؟! »بالاخره خلیفه آن زن معترف را آزاد کرد و گفت: عجزت النساء ان تلد مثل على بن ابیطالب لولا على لهلک عمر. (زنان عاجزند که فرزندى مانند على بن ابیطالب بزایند اگر على نبود عمر هلاک می گشت.)
این مرجع تقلید سپس افزود: کسی که در حبس است، اقرارش اعتبار ندارد. قاضی ای که به چنین اقراری قضاوت کند، از اهلیت قضا ساقط است. اگر تهدیدی هم وجود داشته باشد، آن اقرار اثر ندارد.

خداوند چنین مراجع آزاده ای را برای اسلام و مسلمین حفظ کند