دوشنبه، دی ۱۳

لوگوهایی با پیام های مخفی

 لوگوهایی که پیغام مخفی دارند کم نیستند اما چون ما به آن ها دقت نمی کنیم متوجه پیغام لوگوها نمی شویم.

۱- My Fonts :
مانند دیگر لوگوهایی که پیام مخفی دارند این لوگو هم در نگاه اول متن ساده ای به نظر می رسد اما اگر با دقت نگاه کنید متوجه می شوید که کلمه ی my انگشتان دست یک انسان را نشان می دهد.

لوگوهایی با پیام های مخفی(4) - www.ittutorial.ir
۲- Raven :
این لوگوی خلاقانه متعلق به یک شرکت هلندی است که در زمینه ی مشاوره مالی فعالیت می کند. در نگاه اول ۳ کلاغ به رنگ سفید در تصویر می بینید اما اگر به فضای خالی بین این کلاغ ها دقت کنید یک کلاغ دیگر هم بین آن ها وجود دارد. این شرکت به نوعی آینده نگری خود را در این لوگو نشان می دهد.

لوگوهایی با پیام های مخفی(4) - www.ittutorial.ir
۳- Lion Bird :
این لوگو یکی از خلاقانه ترین و زیباترین لوگوها با پیغام مخفی است که به طور تاثیر گذاری قدرت تجارت را نشان می دهد. در نگاه اول صورت یک شیر را می بینید اما اگر بیشتر دقت کنید متوجه می شوید که در حقیقت یک پرنده در تصویر است.

لوگوهایی با پیام های مخفی(4) - www.ittutorial.ir
۴- Zoorganic :
این لوگو یک لوگوی مناسب برای باغ وحش است که یک عقاب را نشان می دهد اما اگر به بال های سیاه عقاب نگاه کنید متوجه دو فضای سفید رنگ می شوید، این فضاها در حقیقت یک گرگ و یک اسب هستند.

لوگوهایی با پیام های مخفی(4) - www.ittutorial.ir
۵- Strength :
این لوگوی بسیار زیبا و تاثیر گذار متعلق به سایت یکی از انجمن های ملی آمریکاست که برای نجات کودکان گرسنه در آمریکا فعالیت می کند. در این لوگو قسمت نارنجی رنگ یک سیب گاز زده شده را مشاهده می کنید که کامل خورده نشده اما اگر بیشتر دقت کنید در دو طرف سیب صورت دو انسان را می بینید، طرف چپ یک انسان بزرگسال و طرف راست یک کودک. پیام این لوگو این است که بزرگسالانی که وضع مالی خوبی دارند به جای اسراف به کودکان گرسنه کمک کنند.

لوگوهایی با پیام های مخفی(4) - www.ittutorial.ir
۶- Oak Bros :
oak به معنی بلوط و bros مخفف brothers یه معنی برادران است. در نگاه اول یک برگ بلوط می بینید اما اگر بیشتر دقت کنید در قسمت پایینی این برگ سه سر متعلق به سه انسان را می بینید که با کمک رنگ زمینه ساخته شده اند.

لوگوهایی با پیام های مخفی(4) - www.ittutorial.ir

۷- Safehands :
این لوگو یک لوگوی مناسب برای شرکت های تجاری است به طوری ه اگر به آن نگاه کنید حرف s به رنگ سیاه بیشتر توجه شما را به خود جلب می کند اما اگر با دقت بیشتری نگاه کنید متوجه می شوید که هم s که حرف اول safehands است معلوم است و هم $ که نشان دهنده ی تجاری بودن این لوگوست. قسمت های سفید رنگ هم دو دست هستند.

لوگوهایی با پیام های مخفی(4) - www.ittutorial.ir
۸- Pittsburgh Zoo and Aquarium :
این لوگو که متعلق به باغ وحش و آکواریوم پیتزبروگ آمریکاست یکی از زیباترین استفاده ها از فضای زمینه را انجام داده است به طوری که در نگاه اول یک درخت سیاه رنگ را می بینید اما اگر به سفیدی پایین درخت نگاه کنید متوجه یک گوریل در سمت چپ و یک ببر در سمت راست می شوید.

لوگوهایی با پیام های مخفی(4) - www.ittutorial.ir
۹- Mother :
در نگاه اول این لوگو یک نوشتار ساده از کلمه ی mother است اما اگر به حرف M دقت کنید یک مادر و یک بچه را می بینید که دست های همدیگر را گرفته اند.

لوگوهایی با پیام های مخفی(4) - www.ittutorial.ir
۱۰ – The Installers :
این لوگو یک لوگوی مناسب برای شرکت های صنعتی و شرکت های سازنده ی درب است. در نگاه اول حرف I را می بینید که با رنگ زرد رنگ نشان داده شده است اما اگر بیشتر دقت کنید می بینید که این حرف از باز شدن دو درب با رنگ زمینه ساخته شده است.

لوگوهایی با پیام های مخفی(4) - www.ittutorial.ir

سرویس جدید گوگل - نمودار محبوبیت


طی اقدامی جدید از سوی شرکت گوگل ، سرویس Google Trends راه اندازی شد. در این سرویس جدید شما می توانید با جستجوی نمودار درباره میزان محبوبیت ، میزان استفاده و … اطلاعات لازم را به دست آورید.
با استفاده از این سرویس شما می توانید محبوبیت یا تعداد استفاده از یک نرم افزار یا هر چیز دیگر را به دست آورید. برای شروع کار با این سرویس ، ابتدا به Google Trends بروید.در قسمت Search می توانید موارد مورد نظر خود را با کاما جدا کنید. مثل mcafee,avira,esetیا google,yahoo,msn
نتیجه را مشاهده می کنید. نمودار نسبی استفاده از موارد یا محبوبیت آن ها با میزان استفاده در شهرها و کشور های مختلف. این سرویس گوگل به منتقدان ، کارشناسان و تحلیل گران کمک می کند تا میزان محبوبیت یک تیم یا نرم افزار را با اسناد واقعی بسنجند.
یک مثال: می خواهیم محبوبیت سه غول کامپیوتری یعنی Microsoft , Google و Apple را بسنجیم. به Google Trends می رویم در کادر جستجو کلمه google,microsoft,apple را وارد می کنیم و کلید جستجو را می زنیم. نتیجه به دست آمده نمودار محبوبیت هر یک از سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ است! در نمودار می توانید علامت اخبار هر ساله یا مهم آن شرکت را ببینید که در کنار نمودار ، لینک هر خبر را گذاشته است. هم چنین می توانید از گزینه Filter در منوی آبی استفاده کنید که فیلتر های تعبیه شده کشور ها و همه سال ها است. برای مثال ما فیلتر کشور را ایران و شهرمان را اصفهان انتخاب می کنید. (یادداشت: این سرویس دیگر تحریم گوگل نیست و کلیه شهر های ایران را نیز دارد!) هم چنین در پایین می توانید میزان زبان استفاده شده را ببینید که در صورت انتخاب ایران زبان های فرانسوی ، پارسی ، انگلیسی و عربی نمایان می شود.
یادداشت: ممکن است در لیست شهر ها بسیاری از شهر ها نباشند. این مربوط به نشناختن گوگل نیست. بلکه شهر هایی مثل نجف آباد ، در گوگل خمین (Khomain) نامیده می شوند.
ذخیره کردن نمودار: شما می توانید نمودار و تمام جزییاتش را با فرمت csv ذخیره کنید به دوحالت fixed scaling و relative scaling. کافیست بر روی گزینه Export this page as CSV file. را کلیک کنید و حالت موردنظر را انتخاب کنید تا فایل شروع به دانلود کند.

ای کاش ما هم غنچه ی شهر شما بودیم آقای قالیباف !

اپیزود اول :
شخصیت اصلی داستان در یکی از بزرگراه های پرتردد شهر در حال عزیمت به منزل خود است ، چشمش به بنر شهرداری تهران می افتد "تهران غنچه های خود را دوست دارد" حساسیت شخصیت اصلی تحریک می شود ، هر چه باشد او هم غنچه ای دارد که هر روز به امید دیدن دوباره ی او به منزل می رود.این جشنواره ی بسیار مهم ، جشنواره ای است برای 0 تا 4 ساله های تهران !
توضیح ضروری : غنچه از دو دیدگاه تعریف می شود :
1- دیدگاه مدیران شهر تهران : غنچه به کسی می گویند که 0 تا 4 سال دارد و شهرداری او را دوست دارد و برایش بهترین ها را می خواهد ، این غنچه طبیعتا پدر و مادری دارد که دست در دست آنها به نمایشگاه می آید پدر و مادر این غنچه بدهکار و بیکار نیستند ، این غنچه ، شب ها را زیر پتوی گرم در اتاق شخصی اش به صبح می رساند، این غنچه با کودکانی که چهره ی شهر را با لباس های کثیف و چهره های غبار گرفته ی خود ، زشت کرده اند و سر چهارراه ها برای سلامتی مردم و مدیران شهری و غنچه ها اسپند دود می کنند ، تفاوت دارد.
دو غنچه مورد تایید مدیران شهری !
2- دیدگاه هر کسی غیر از مدیران شهر تهران ! : این دیدگاه که بسیار ناپسند است و توصیه نمی شود ، دیدگاه بی کلاسی است ، چرا که این دیدگاه ، تمامی بچه های شهر را غنچه می داند ، حتی این !
اپیزود دوم :
شخصیت اصلی داستان خوشحال است ، هدیه ی کوچکی برای غنچه اش می گیرد و به خانه می برد ، در خانه از خدمات شهرداری و جشنواره و غنچه و از این جور چیزها می گوید !
اپیزود سوم :
بالاخره جشنواره آغاز به کار می کند ، شخصیت اصلی داستان به همراه غنچه و مادر غنچه از زیباترین هایی که شهرداری برای آنها مهیا کرده بهره مند می شوند ، شخصیت اصلی داستان زیر لب زمزمه می کند :" همه چی آرومه ، من چقد خوشبختم ... "
در این جشنواره ی غنچه ای ، آقای طلایی - از مدیران شهری - ابتدا از غنچه های شهر تهران می گوید ، از اینکه باید به تربیت بچه ها - ببخشید غنچه ها - پرداخته شود و نه فقط احداث پارک و ...و اینکه آنها نیازمند توجه بیشتر پدرها و مادر ها هستند.
در این میان ایشان به یکباره متوجه می شوند که در شهر تهران غنچه های خیابانی هم داریم ! نگارنده خوشحال می شود ، آقای طلایی از استعداد و نبوغ این کودکان - که البته دیگر غنچه ی شهرداری نیستند - می گوید ، اصلی ترین جمله ی ایشان این است که :" شهرداری وظیفه‌ای در مورد این کودکان ندارد و تنها جمع‌آوری آن‌ها بر عهده شهرداری است."
تا آنجایی که ما می دانیم ، پیش از این واژه ی جمع آوری را در مورد زباله و چیزهای اضافی به کار می بردند - البته شاید چون سروکار این بچه ها برخی اوقات با زباله است ... مهم نیست بگذریم - بنابراین نگارنده ناراحت می شود !
در ادامه خانم شیخ الاسلام - مدیر موسسه تغذیه ، توسعه ، سلامت و ... از مضرات پفک و چیبس می گوید و هشدار می دهد که مادران غنچه ها دارند چاق می شوند و این خطرناک است !
فصل دوم :
بدون اپیزود :
قصد زیر سوال بردن خدمات شهرداری را نداریم و نمی گوییم چرا چنین جشنواره هایی برگزار می شود ، اما اگر آقای شهردار محترم دغدغه ی کارآمدی نظام اسلامی را دارند ، ما هم دغدغه اجرای اخلاق اسلامی را داریم.
ما هم دغدغه داریم که بعضی اقدامات فقط برای " به چشم آمدن " است در حالی که از مسائل اساسی و مهم غفلت شده است ، به هر حال کودکان خیابانی اکنون جزء لاینفک زندگی مردم در شهر تهران شده اند و نمی توان آنها را ندیده انگاشت و صرفا آنها را "جمع آوری" کرد !
فصل سوم :
اپیزود اول و آخر
ای کاش اینها هم غنچه های شهر شما بودند آقای شهردار !

پانزده روش برای تخلیه استرس



داشتن یک رژیم غذائی مناسب و اجرای تمرین به صورت مرتب دو مؤلفه ای هستند که کاراییشان را در ارتباط با تخفیف دادن استرس به اثبات رسانده اند.
شاید از یکسری موارد ساده اما مؤثر برای خودتان مثل اختصاص زمان استراحت روزانه و یا سپری کردن اوقات شاد با دوستان آگاه باشید جدای از این قبیل موارد یکسری از تمرینات و عادات دیگری نیز وجود دارد که پیروی از آنها میتوان از میزان استرس زندگی کاست.
۱۵ راهکار استرسزائی که در ادامه آورده شده است به شما کمک خواهد کرد تا با آرامش بیشتری به فعالیت زندگی خود ادامه داده و در عین حال حض بیشتری نیز از آن ببرید.
۱) خواب کوتاه میان روز
داشتن ۲۰ تا ۳۰ دقیقه خواب کوتاه در زمان پس از صرف ناهار و یا عصر نهتنها به افزایش سرعت متابولیسم (سوخت و ساز) بدن کمک میکند بلکه ساعت درونی بدن را نیز تنظیم میکند.
۲) معاینات پزشکی را بهطور مرتب انجام دهید
معاینات پزشکی نهتنها موجب احساس آسودگی خاطر از داشتن سلامتی کامل میشود بلکه یکی از اجتنابناپذیرترین شیوههای پیشگیری و جلوگیری از بیماریهائی است که احتمال وخیمتر شدن آنها در آینده میرود.
۳) تأهل
بررسیها نشان داده که افراد متأهل از افراد مجرد سالمترند. در واقع اینطور گزارش شده که آمار تصادف، ریسک ابتلا به بیماری و مرگ در میان افراد متأهل ۵۰ درصد کمتر بوده.
۴) با عبادت اُنس بگیرید
عبادتتان خواه بهصورت تکالیف شرعی باشد و یا بهصورت عبادتهای شخصی سه مزیت قوی برایتان به همراه خواهد داشت که در کاهش استرس برایتان سودمند خواهند بود.
الف) افزایش قدرت بخشودن
ب) امیدوارتر بودن
ج) فهیمتر شدن
۵) سرگرمی سالم
برای خودتان یک سرگرمی سالم دست و پا کنید مطالعه کردن، بازی فکری و … همگی انتخابهای خوبی به شمار میآیند.
۶) از تکنیکهای مدیریت زمان بهرهمند شوید
یادداشتهای کاری روزمره و یا فهرست کارهای روزانه جزو موارد بسیار مؤثر هستند که میتوانند به تخفیف استرس کمک شایانی کنند. با طبقهبندی کارهائی که قرار است صورت بگیرد نهتنها به لحاظ روانی بلکه به لحاظ فیزیکی خودتان را منظبط مینماید.
۷) حساب دخل و خرجتان را داشته باشید
پول، خواه خیلی کم و خواه خیلی زیاد میتواند فشار روحی زیادی بر ما وارد سازد. هوشیار و دوراندیش باشید. مقام و ارزش خود را بهعنوان یک انسان بشناسید. مادیات نهایتاً بار مسئولیت ما را بیشتر میکنند و همین مسئولیت باعث شده که خیلی از افراد ثروتمند مبدل به یک برده برای ثروتشان شوند.
۸) خنده
دانشمندان پی بردهاند وقتی انسان میخندد بین عضلات صورت و بخشی از مغز که با آزادسازی هورمونهای شیمیائی احساس خوب بودن را کنترل میکند ارتباط مستقیم وجود دارد.
۹) کسب مهارت در برقراری ارتباط با دیگران
با ارتقاء در برقراری ارتباط با دیگران نهتنها میتوانید از میزان استرستان بکاهید بلکه از اضطرابها و عصبانیتهای ناخواسته نیز جلوگیری خواهید کرد. یک نکته مهم دیگر جدای از ارتباط برقرار کردن در شنونده بودن خوب است.
۱۰) ورزش
ورزش یکی از مهمترین و ضروریترین مؤلفههای یک برنامه استرسزا محسوب میشود. با ورزش کردن و بهصورت مرتب نه تنها به میزان قابل توجهی از تنشهای درونی میکاهید بلکه از بروز مواردی همچون بیحوصلگی، اضطراب نیز پیشگیری مینماید.
۱۱) رژیم غذائی
شاید همین وزنی که اضافه کردهاید باعث شده باشد که بار روانی و درونی سنگینتری را متحمل کنید با تغییر در رژیم غذائی و پیروی از یک رژیم غذائی سالم در صدد کاهش وزن اضافهتان برآئید و احساس سرزندگی و پرانرژی بودن را بهتر تجربه کنید.
۱۲) در کنار دوستان بودن
ارتباط داشتن با دیگران و دوستی نهتنها مفرح و شادیبخش است بلکه برای سلامت روان نیز لازم است. زمانیکه ذهنمان پریشان و خسته است بودن در کنار دوستان موافق و سپری کردن ساعاتی با آنها میتواند در تخلیه کردن استرسها بسیار ثمربخش باشد.
۱۳) سیگار کشیدن را کنار بگذارید
با ترک کردن سیگار به نحو قابل ملاحظه ای شرایط فیزیکی و روانی خود را ارتقاء خواهید داد و زندگی با کیفیتتری را ادامه خواهید داد. از علائم اولیه ترک سیگار بهبود عملکرد ششها، کاهش ریسک ابتلاء به بیماریهای قلبی و سرطان است.
۱۴) خوشبین باشید
از بدبین بودن دائمی دست بردارید. سعی کنید حد اعتدال را در بین خوشبینی و بدبینی برگزینید و بیش از حد خوشبین بودن و بیش از اندازه بدبین بودن حذر کنید. داشتن تفکر منفی هزینهای مازاد بر روی سلامتی به بار خواهد آورد.
۱۵) به تمرین مدیتیشن بپردازید
بررسیها نشان داده افرادی که در طول روز زمانی را در خلوت خود و به دور از هرگونه تفکرات حاشیه ای میگذرانند دارای فشار خون پائینتر هستند و ریسک ابتلاء به بیماریهای قلبی در آنها کمتر است. حداقل ۱۰ دقیقه در روز را به مدیتیشن و تمرکز اختصاص دهید.