یکشنبه، بهمن ۱۷

گوگل کروم را هک کنید ۲۰ هزار دلار جایزه بگیرین

مرکز HP TippingPoint ضمن اعلام تاریخ مسابقه امنیت رایانه‌ای Pwn2Own اعلام کرد که شرکت گوگل جایزه نقدی بزرگی را برای بخشی از این مسابقه در نظر گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از itiran، در این مسابقه که قرار است بین روزهای ۹ تا ۱۱ مارس در ونکوور کانادا برگزار شود، شرکت گوگل ۱۰۵ هزار دلار جایزه نقدی را به برندگان اهدا می‌کند که به جز آن هر کس بتواند مرورگر اینترنتی Chrome را هک کند نیز ۲۰ هزار دلار جایزه می‌گیرد.
دیگر مرورگرهای اینترنتی که قرار است هکرها در این مسابقه روی آن کار کنند و پس از هک کردن آنها جایزه بگیرند شامل ویراش کاندید از نسخه جدید Safari اپل، Internet Explorer مایکروسافت و فایرفاکس موزیلا می‌شوند که البته نسخه ۶۴ بیتی آنها تحت سیستم‌های عامل ویندوز ۷ مایکروسافت و Mac OS X Snow Leopard اپل در این رقابت حضور دارند.
لپ‌تا‌پ‌هایی که قرار است هکرها با آن‌ در این مسابقه حضور یابند نیز شامل Vaio سونی، Alienware m11x و MacBook Air سیزده اینچی اپل می‌شود. هر یک از افرادی که بتوانند یکی از مرورگرهای فایرفاکس، IE یا Safari را هک کنند، لپ‌تاپی که با آن کار کردند را به همراه ۱۵ هزار دلار پول نقد و جوایز دیگر دریافت می‌کنند.
در این میان، اگر مرورگر Chrome هک شود، فرد مربوطه ۲۰ هزار دلار پول نقد را به همراه یک دستگاه نت‌بوک Google CR-49 Chrome OS به عنوان جایزه دریافت می‌کند.