پنجشنبه، بهمن ۷

جایزه ۱۰۰میلیون دلاری Google برای انصاف اشمیت!

شرکت Google تصمیم دارد یک جایزه ۱۰۰ میلیون دلاری را به «اریک اشمیت» اعطا کند. این جایزه تحت عنوان جایزه انصاف به مدیر عامل موفق و در حال کناره‌گیری Google داده می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از دنیای اقتصاد، اشمیت که قرار است صرفا به عنوان مدیر اجرایی فعالیتش را در این شرکت ادامه بدهد، سمت خود به عنوان مدیرعامل را به «لری پیج» یکی از موسسان Google خواهد سپرد. «دیوید وایز» یکی از معاونان گروه مشاوره Hay Group در این مورد گفته است: «مقدار این جایزه برای کسی که در حال کناره‌گیری از سمت مدیرعاملی است، غیرمعمول به نظر می‌رسد و حتی ممکن است باعث اعتراض مدیران فعلی شرکت و مدیرعامل آینده آن بشود.
با این حال، اما موفقیت‌های گذشته اشمیت باعث شده است که هیات‌مدیره Google به وضوح نیاز خود برای ادامه راهنمایی‌ها و مشورت‌های اشمیت تا چهار سال آینده را نشان بدهند. از طرفی این کار یک نشانه برای سهامداران شرکت است تا به آنها ثابت کند که اشمیت همچنان هدایت این کشتی را به عهده خواهد داشت».
این در حالی است که اشمیت هفته گذشته در توییتر نوشت: «نظارت روزانه یک پیرمرد دیگر لازم نیست!» اشمیت از سال ۲۰۰۱ و درست سه سال قبل از آنکه سهام Google در بازار بورس عرضه شود، هدایت این شرکت را به عهده گرفت. از همان زمان قیمت سهام این شرکت تا بیش از شش برابر رشد کرد و حتی از مرز ۷۰۰ دلار برای هر سهم گذشت. در حال حاضر سرمایه بازار شرکت Google به عدد ۱۹۶ میلیارد دلار رسیده است.
با این همه، اما قیمت سهام Google تا روز دوشنبه گذشته با کاهش ۳/۱۵ دلاری به ۶۰۸/۳۲دلار برای هر سهم رسید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر