سه‌شنبه، بهمن ۱۹

تصاویر طرح پاك ترین پل جهان

پلها معمولا ساختارهایی هستند كه در معرض عوامل طبیعی متعددی از قبیل نور خورشید و بادهای قدرتمند قرار می گیرند و از این رو ساخت پل "باد خورشیدی" می تواند پلی بسیار كاربردی باشد.
به گزارش مهر، چنین پلی می تواند انرژی خورشیدی را از میان شبكه ای از سلولهای خورشیدی كه بر روی سطح جاده نصب شده اند جمع آوری كند در حالی كه توربینهای بادی كه در فضاهای خالی میان ستونهای پل كار گذاشته شده اند از انرژی باد برای تولید الكتریسیته استفاده خواهند كرد.


این طرح كه زائیده ذهن سه طراح ایتالیایی است، برای شركت در رقابت بزرگراه های خورشیدی و پاركهای خورشیدی ارائه شده است، رقابتی كه از شركت كنندگان درخواست كرده بود طرحی را برای مدرن كردن بخشی از بزرگراه فرسوده و مرتفعی كه میان دو شهر در ایتالیا قرار دارد، ارائه كنند.


سطح خورشیدی در جاده روی این پل جایگزین آسفالت معمولی آن خواهد شد و جاده ای 20 كیلومتری و خورشیدی را به وجود خواهد آورد كه از شبكه ای فشرده و متراكم از سلولهای خورشیدی كه از لایه ای از پلاستیك شفاف و مقاوم پوشیده شده، تشكیل شده و می تواند سالانه 11.2 میلیون كیلووات بر ساعت انرژی تولید كند.


طراحان این طرح معتقدند تركیب كردن 26 توربین بادی در این پل می تواند میزان تولید برق آن را سالانه به 36 میلیون كیلووات بر ساعت برساند، انرژی كه برای تامین نیازهای 15 هزار خانه مسكونی كافی خواهد بود.

در كنار جاده خورشیدی به موازات طول پل گلخانه های خورشیدی نیز برپا خواهند شد تا بتوان در آنها محصولات محلی را كشت داده و تولید كرد به این شكل راننده ها می توانند در كنار این گلخانه ها توقف كرده و از میوه های تازه و سبزیجات محلی خریداری كرده و منظره زیبای پل را تماشا كنند.
بر اساس گزارش گیزمگ، این طرح جایزه دوم رقابت طرح های پارك خورشیدی-بزرگراه های خورشیدی را از آن خود كرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر