یکشنبه، بهمن ۱۰

از شرّ نتایج به درد نخور جست و جو برای همیشه راحت شوید « یادداشت های دو دانشجوی IT


77 درصد از مراجعان وبلاگ معروف Life hacker معتقدند نتایج جست‌وجوی گوگل نسبت به سابق بسیار ناکارآمد شده است. مطمئنا شما هم با جست‌و‌جوهایی که هر روزه دارید با این مشکل مواجه شده‌اید، حتی من گمان می‌کنم این مشکل در وب فارسی چندین برابر محتوای انگلیسی وجود دارد. شما مثلا به دنبال لینک دانلود یک فیلم خاص یا یک کتاب هستید ولی در نتایج جست‌وجویتان با سیلی از سایت‌های تبلیغاتی یا به درد نخور مواجه می‌شوید.خوب حالا چه راه حلی برای این کار داریم؟ اگر از مرورگر Google Chrome
500x_1030-search-engine-blacklistاستفاده می‌کنید به راحتی و با نصب افزونه‌ی BlackList می‌توانید از شر این سایت‌های مزاحم راحت شوید. روش کار به این صورت است که شما این افزونه را نصب کرده و سپس می‌توانید سایت‌های تبلیغاتی که نتایج زائدی را به خوردتان می‌دهند به آن اضافه کنید. به همین راحتی دیگر بعد از اضافه شدن آن سایت هرگز هیچ نتیجه‌ای در جست‌وجوهایتان نخواهید دید که متعلق به آن سایت باشد.
با توجه به این که در وب فارسی اکثر نتایج زائد و به درد نخور از سایت‌های تبلیغاتی هم‌چون ایستگاه، نیازمند‌یها، نیاز روز، پیام‌سرا، آگهی و سایت‌های از این قبیل می‌باشد با واردن کردن آدرس این سایت‌ها در افزونه Blacklist گوگل کروم می‌توانید نتایج جست‌وجوی بهتر و دقیق‌تری را به دست آورید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر