دوشنبه، بهمن ۴

پشیبانی نکردن گوگل کروم از استاندارد های ویدیویی رقیب

در حالی که گوگل قول داده بود پشتیبانی از دو فرمت ویدیویی H.264 و WebM را به طور همزمان در مرورگر کروم خود ممکن کند، اما به این وعده وفا نکرد.
http://www.goodlogo.com/images/logos/google_chrome_logo_3024.jpg
به گزارش آی تی تک به نقل از افترداون، این شرکت اعلام کرده که در این مرورگر از فرمت H.264 پشتیبانی نکرده و تنها از استاندارد ویدیویی WebM که توسط خود این شرکت ابداع شده پشتیبانی خواهد کرد.
این دو استاندارد که برای مشاهده محتوای چند رسانه ای بر روی وب بدون نیاز به نصب برنامه‌های جانبی ابداع شده اند هر یک طرفداران خاص خود را دارند.
گوگل در تلاش است WebM را به عنوان استاندارد غالب بر فضای مجازی حاکم کند، اما اکثر مؤسسات بزرگ فناوری از H.264 که مورد اقبال گسترده تری است پشتیبانی می کنند و به نظر می رسد گوگل در این زمینه تنها مانده و شانس چندانی برای موفقیت ندارد.
در حال حاضر H.264 به استانداردی پیش فرض برای نمایش ویدیوهای دیجیتال مبدل شده و حتی در دیسک های بلو –ری از آن پشتیبانی می شود.
گوگل در سال ۲۰۰۹ با خرید On2 Technologies تلاش کرد تا یک کدک ویدیویی اختصاصی ابداع کند. نتیجه این کار خلق WebM بود که اگر چه مورد پشتیبانی فایرفاکس، کروم و اپراست، اما غول هایی همچون مایکروسافت و اپل از آن پشتیبانی نمی کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر